„Naujojo Baltijos šokio“ programa: nuo I. Stravinskio motyvų iki baimės pažadinti monstrą

Šiemet gegužės 6–12 d. vyksiančiame tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ laukia dvi įspūdingos lietuvių – Urbanistinio šokio teatro „Low Air“ ir Kauno šokio teatro „Aura“ – premjeros.

Taip pat pamatysite dviejų užsienyje gyvenančių lietuvių choreografių ir jaunųjų kūrėjų darbus bei prieš gerą dešimtmetį šokėjo karjerą baigusio Dariaus A. Stankevičiaus sugrįžimą Ievos Kuniskis solo spektaklyje „Jis gyveno šalimais“.

Svajonių komanda ir miegantis monstras

Praėjusiais metais Auksiniu scenos kryžiumi už geriausią metų choreografiją spektakliui „Kelionė namo“ įvertinti Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė šiemet į festivalio sceną grįžta su premjera ir svajonių komanda. Į savo naujausią darbą „Šventasis pavasaris“ urbanistinio šokio teatras „Low Air“ pasikvietė praėjusiais metais šokėjo kategorijoje Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą Mantą Stabačinską ir šiųmetę Auksinių scenos kryžių nominantę, aktorę ir šokėją Agnę Ramanauskaitę. Pirmą kartą teatro scenoje pasirodys šokėja Brigida Gruodytė ir Lauryno mokinys Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje Lukas Karvelis.

Organizatorių nuotr.

Igorio Stravinskio kūrinio „Šventasis pavasaris“ motyvais sukurtas šokio spektaklis tuo pačiu pavadinimu yra pirmoji Lietuvoje urbanistinė šio kūrinio interpretacija. Jį šiuolaikiniai kūrėjai atliks pasitelkę profesionalią urbanistinę choreografiją, specialiai šiam projektui sukurtą muzikos aranžuotę (du fortepijonai ir elektroninė muzika) ir naujausias technines garso bei vaizdo transliavimo galimybes. Vienas pagrindinių spektaklio tikslų – išryškinti glaudų I. Stravinskio muzikinio teksto ryšį su lietuvių liaudies muzika, atnaujinti ir aktualizuoti kūrinį šių dienų žiūrovui.

Antroji Menų spaustuvės Juodojoje salėje vyksianti festivalio premjera – Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Monstras“, kuriam choreografiją kuria savo šokio trupę turintis prancūzas Samuelis Mathieu. „Fiziškas, energetiškas ir muzikinis kūrinys nudažytas unisonais, neatitikimais ir kontrastais, girdomas atminties istorijomis ir prisiminimais, pripildytas kiekvieno patirtimi. Tikiuosi, jis nepasiduos laikui, išsilies per emocijas ir atitolins monstro, kuris miega mumyse, pabudimą“, – apie spektaklį sakė S. Mathieu.

Organizatorių nuotr.

Dvi lietuvės iš užsienio

Septyniolikos minučių šokio spektaklį „Jis gyveno šalimais“ festivalyje pristatys Londone gyvenanti ir kurianti lietuvė choreografė bei šokėja Ieva Kuniskis. Tiesa, į Vilnių ji grįš ne viena. Jos kurto spektaklio atlikėjas – lietuvių šokėjas, dvylika metų Kauno šokio teatre „Aura“ šokęs Darius A. Stankevičius. Šokėjo karjerą jis baigė 2004-aisiais, o šiuo metu Londono ligoninėje dirba anesteziologu. Tačiau, kaip pats sako, šokis visada buvo didelė jo gyvenimo dalis, todėl 2014 m. Darius grįžo į sceną – šokti I. Kuniskis solo spektaklyje „Jis gyveno šalimais“. Tai iliustruoja labai įdomų, bet retai Lietuvoje kol kas regėtą šokio spektaklių žanrą, kai įtraukiami vyresnio amžiaus šokėjai, galintys praturtinti kūrinį savo gyvenimiška patirtimi ir filosofiniu požiūriu į judesį.

Pusiausvyros, ramybės ir harmonijos savo spektaklyje „Per save“ ieško lietuvės ir švedės duetas. Tai Vokietijoje gyvenanti ir dirbanti šokėja, choreografė, šokio mokytoja, savo šokėjos kelią irgi „Auroje“ pradėjusi Raimonda Gudavičiūtė bei Frankfurte gyvenanti šokėja švedė Sanna Lundström.

Pagrindinė jųdviejų spektaklio idėja yra išanalizuoti įvairias emocines ir fizines būsenas, ištirti ryšį tarp harmonijos ir disharmonijos, įtampos ir atsipalaidavimo, atmetimo ir priėmimo, apribojimo ir laisvės netekimo skirtingose situacijose. Pusiausvyros ir ramybės paieška yra pagrindinis šio darbo tikslas.

Organizatorių nuotr.

Jaunųjų kūrėjų paieškos ir atradimai

„Naujojo Baltijos šokio“ svečius Lietuvos nacionalinio dramos teatro foje festivalio atidarymo vakarą pasitiks Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos auklėtiniai. Savo improvizacijoje-performanse, kurio idėjos autorė yra jauna choreografė ir šokėja Ieva Ginkevičiūtė, šokėjai ieškos netikėto prisilietimo minioje, santykio tarp žiūrovo ir atlikėjo.

Dar vienas jaunųjų kūrėjų darbas – Sigitos Juraškaitės ir Agnietės Lisičkinaitės spektaklis scenai ir dviem šokėjoms „Popular Problems“, sukurtas Menų spaustuvės programoje jauniesiems menininkams „Atvira erdvė' 14“. Šis sceninis kūrinys neturi istorijos. Jis sukomponuotas kaip fizinių veiksmų ekspozicija, suteikianti galimybę žiūrovui iš arti ir intymiai stebėti moters ir moters kūno objektizavimą.

„Spektaklis gimė iš dviejų jausmų – egoizmo ir solidarumo. Susidūriau su asmeniniais klausimais, į kuriuos negalėjau rasti atsakymų. Bet žvelgdama į kitas moteris supratau, kad šios problemos slypi ne tik manyje. Iš solidarumo su visomis moterimis nusprendžiau sukurti „Popular Problems“, – sakė Menų spaustuvės Kišeninėje salėje vyksiančio spektaklio iniciatorė Agnietė.

Festivalio programą papildys pirmąkart Lietuvos šokio pasaulyje naudojamas lietuvių choreografų ir trupių „Pitch session“ pobūdžio prisistatymas, labiau skirtas profesionaliems festivalių ir teatrų vadybininkams, bet atviras ir paprastai publikai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis