„Manon“ – su meile iš Paryžiaus

Paryžius – meilės miestas, tai seniai žinoma tiesa. Ją dar kartą įrodys viena populiariausių prancūzų operų – Jules’io Massenet „Manon“, kurios premjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rugsėjo 18 d. atidarys naują teatro sezoną.

Duomenų bazė „Operabase“ šiandien rodo 81 „Manon“ pastatymą 19-oje šalių 61-ame mieste. O kuriamą vilniškį spektaklį išvys ne tik Lietuvos, bet vėliau – ir JAV bei Izraelio publika, mat naujoji „Manon“ yra LNOBT, San Francisko operos ir Tel Avivo operos bendras pastatymas.

Kas ta Manon? Jauna, graži, lemtinga ir, žinoma, nuodėminga moteris, kurią Paryžiaus gyvenimo sukūry pražudo ją sugundę ir jos sugundyti vyrai. O tarp pastarųjų – ne tik operos veikėjai, bet ir garbūs kompozitoriai!

Šiek tiek istorijos: operas pagal dar 1731 m. Abato Prévost parašytą ir iš karto uždraustą romaną „Ševaljė de Grijė ir Manon Lesko istorija“ sukūrė ne tik J. Massenet, bet ir trisdešimčia metų pirmiau už jį prancūzas Danielis Auberas bei beveik dešimčia metų vėliau italas Giacomo Puccini, kuris taip pakomentavo savo sprendimą: „Kodėl negalėtų būti keleto operų apie Manon? Juk tokia moteris kaip Manon gali turėti daugiau nei vieną meilužį.“

J. Massenet „Manon“ pirmą kartą parodyta Paryžiuje 1884 m., ir ilgam tapo publikos numylėtine. Iki mūsų dienų parodyti spektakliai skaičiuojami tūkstančiais. Deja, Lietuvoje „Manon“ neturėjo tokios sėkmės – opera pastatyta tik prieš karą Kaune (1939) ir vėliau Vilniuje (1964). O juk šis J. Massenet šedevras skleidžia kerintį savo laikmečio – vadinamosios La Belle Époque – žavesį, kurį mums pajusti padės prancūzų menininkai.

Artėjančios LNOBT premjeros muzikos vadovas yra žinomas prancūzų dirigentas Cyrilas Dyderichas. Jis jau ne kartą dirigavo Vilniuje, o į „Manon“ buvo pakviestas tam, kad, pasak LNOBT vadovo Gintauto Kėvišo, perteiktų mūsų atlikėjams savo patirtį ir prancūzų operos tradicijos suvokimą: „Manau, kad premjera turi tapti nauja patirtimi ne tik publikai, bet ir solistams, orkestrui, chorui – visam teatrui.“

Anot teatro vadovo, renkantis režisierių svarbiausias kriterijus taip pat buvo artimumas prancūzų operos tradicijai. Režisierius Vincent’as Boussard’as (jis yra ir kostiumų dailininkas) kuria spektaklius daugiausia Prancūzijos, Vokietijos, Šveicarijos, Austrijos teatruose, bet yra statęs ir San Franciske. Beje, neseniai „BBC Music Magazine“ puikiai įvertino San Franciske ir Miunchene jo pastatytus Vincenzo Bellini „Montekius ir Kapulečius“.
Spektaklį taip pat rengia dirigentas Julius Geniušas, scenografas Vincent’as Lemaire’as (Belgija), šviesų dailininkas Levas Kleinas, choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas.

Manon vaidmenį rengia net trys solistės – prancūzė Fabienne Conrad bei lietuvės Viktorija Miškūnaitė ir Regina Šilinskaitė. Dainuoti Manon mylimojo Kavalieriaus de Grijė pakviesti tenorai Ho-Yoon Chungas (Pietų Korėja) ir Michaelis Fischi-Spadacchini (Belgija), Manon pusbrolį Lesko rengiasi įkūnyti Eugenijus Chrebtovas ir Dainius Stumbras. Taip pat dainuos Liudas Norvaišas ir Liudas Mikalauskas (Grafas de Grijė), Mindaugas Jankauskas ir Rafailas Karpis (Gijo de Morfontenas), Šarūnas Šapalas ir Jonas Sakalauskas (De Bretinji) ir daugelis kitų solistų.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis