Lietuvos įvaizdis Japonijoje: Sugiharos istorija, gamtos artumas ir amatininkų gaminiai

Tokijuje vykstančioje kūrybinių industrijų konferencijoje-parodoje „Design Tokyo“ pirmą kartą dalyvauja 25 Lietuvos kūrėjai. Čia mūsų tautiečiai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie lietuvių kultūrą. Juk Lietuva garsėja ne tik gintaro, lino bei žalvario dirbiniais, o vis labiau žengia inovatyvios tautos link.
Japonijoje vykstančioje parodoje lietuviai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie mūsų šalies kultūrą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kol mūsų lietingasis kraštas vis dar sunkiai leidžia mėgautis sezonine vasara, kylančios saulės šalyje – Japonijoje pagreitį įgauna tikra lietuviškos ir japoniškos kultūrų revoliucijos audra. Tokijuje jau įpusėjo viena didžiausių kūrybinių industrijų konferencija-paroda „Design Tokyo“, kurioje dalyvauja ir 25 Lietuvos kūrėjai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos kūrybinių industrijų delegacija Tokijuje pristato savo unikalią ir lietuvių jau pamėgtą produkciją, kuri išreiškia tautiečių kūrybingumą bei stiliaus pasirinkimo laisvę: „Shkertik“, „kARTu“, „Distyled“, „You&Oil“, „NakedBruce“ ir kiti garsūs prekiniai ženklai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Projekto „Lithuania: Creative & Contemporary“ organizatorius Sergej Grigorjev teigia, kad Lietuvos įvaizdis Japonijoje siejamas su keturiais pagrindiniais archetipais: Sugiharos istorija, raudonų čerpių stogais bei senamiesčiu, gamtos artumu, kurioje Lietuvos vietoje bebūtum, amatininkų gaminiais ir natūraliomis medžiagomis (linu, medžiu, vašku, gintaru).

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

„Tačiau yra ir kita monetos pusė, kuomet minėti archetipai riboja lietuvių kūrybiškumo realizavimą. Tad projekte siekiame pakeisti Lietuvos produkto įvaizdį tarptautinėje rinkoje, o ypač Japonijoje, kur prekės ženklo istorija yra labai svarbi pardavimų dalis“, – sako S. Grigorjev.

Lietuvos dizaino ir interjero industrijų atstovai kontaktų vakaro (angl. Networking party) metu, liepos 9 d., turėjo galimybę užmegzti daugybę kontaktų su kolegomis ir potencialiais partneriais užsienio šalyse. Pokalbiai verslo ir kultūriniais reikalais stiprino ne tik tarpusavio bei verslo ryšius, bet ir abiejų tautų bendrystę. Kad pašnekesiai neprailgtų ir būtų dar jaukesni, drauge su lietuviu delegacija į Japoniją išvyko ir „Raudonų Plytų dirbtuvės“, kurios taip pat reprezentuoja mūsų šalies pažangą technologijų ir gamybos srityje.

Prekių ženklo iniciatorius Andrius Bagdzevičius teigia, kad tai puiki galimybė stiprinti jo žinomumą tarptautiniu lygmeniu ir kalbėti apie lietuvišką alų, nuo kurio kultūra yra sunkiai atsiejama: „Mums galimybė vaišinti „networkingo“ sesiją „Design Tokyo“ parodoje yra didelė garbė. Mūsų misija yra sudominti alumi ir parodyti, kad jis gali būti įvairus ir net mūsų etikečių dizainas mums yra didelė šios misijos dalis. O dabar prašau – mūsų dizainas bus vienų talentingiausių pasaulio dizainerių rankose. Smagu, kad žmonės galės ne tik pažinti lietuvišką meną, tačiau taip pat prisiliesti ir prie kito nuo mūsų kultūros neatsiejamo amato ir meno – aludarystės.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Anot S. Grigorjev, japonai yra tikri maisto turistai, besidomintys viskuo, kas siejama su maistu. Organizatorius taip pat neigia, kad japonai geria tik sakę: „Alaus kultūra čia yra labai stipri. Prieš dešimtmetį buvo šventa pareiga vakarą mieste pradėti nuo bokalo alaus, vėliau jau vis dažniau buvo įprasta keisti pasirinkimus. Dabar tai vėl po truputį keičiasi. Atsiranda aromatizuotų gėrimų judėjimas, o vartotojo skonis tampa vis įvairesnis. Tad alus turi pakovoti už save, sužavėti vartotoją. Čia labai tinka lietuviško apaus prekių ženklo požiūris ir iš natūraliosios Lietuvos atkeliaujantis hipsteriškas alus.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

Paklaustas kaip lietuviams sekasi adaptuotis svečioje šalyje, S. Grigorjev nedvejodamas sako, kad tai artima lietuviams kultūra, tereikia sugebėti paminti įsišaknijusius stereotipus: „Japonai yra labai svetingi, rūpestingi ir pagarbūs. Kaskart keliaujant man labai įdomu stebėti kaip žmonės įsisavina Japonijos kultūrą. Praėjusį kartą atsivežiau savo mamą, kuri yra seno kirpimo hipė. Iš pradžių labai bijojo, nepaleido savo įsitikinimų tačiau labai greitai pamilo. Manau tai ir įkvepia, ir priverčia permąstyti savo kūrybinius sprendimus, ši šalis labai įdomi, dėl estetikos, filosofijos, inžinerinių sprendimų, kokybės paieškų kasdienybėje.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

„Stebuklas“: geriausias metų filmas sugrįžta į Lietuvos kino teatrus

Jau nuo šio penktadienio, birželio 22-osios, Lietuvos žiūrovai turės dar vieną galimybę didžiuosiuose šalies ekranuose išvysti režisierės Eglės Vertelytės tragikomediją „Stebuklas“, triumfavusią šių metų „Sidabrinės gervės“ apdovanojimuose.

MO muziejaus prakalbintos Vilniaus skulptūros pradeda ketvirtąjį sezoną

2015 metais MO muziejus pristatė Vilniaus kalbančių skulptūrų projektą. Šiemet ketvirtasis sezonas atidarytas su nauju, šešioliktu pašnekovu – Lietuvos banko iniciatyva prakalbintu Vladu Jurgučiu.

Ketvirtąjį Pažaislio muzikos festivalio savaitgalį – išskirtiniai talentai

Ketvirtasis Pažaislio muzikos festivalio savaitgalis lydimas skaičiaus keturi – ketvirtoji savaitė, keturi koncertai, keturios išskirtinės koncertų erdvės.

Apie kūrybos laisvę ir didelės scenos baimę

Septintojo „Kūrybinio impulso“ išvakarėse Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras šokio bendruomenės atstovus pakvietė į atvirą diskusiją „Jaunųjų choreografų ugdymas: teatro misija ir objektyvios galimybės“.

LNOBT savo šimtmetį planuoja švęsti nauju „Traviatos“ pastatymu

Baigiančio sezoną Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinis direktorius Jonas Sakalauskas surengė spaudos konferenciją aukščiausiai iškilusioje teatro aikštelėje – po žydru dangumi ant skardinio stogo.

Spektaklis Vilniaus Katedros aikštę pavers futbolo aikštele

Naktį iš penktadienio į šeštadienį vyksiančios Kultūros nakties metu vilniečius ir miesto svečius stebins ypatinga premjera.

Jurgita Murauskienė: nuostatos ir rėmai – tik mūsų galvose, o festivalyje stengiamės juos griauti

Jau vos po kelių savaičių dvidešimt ketvirtasis Kristupo vasaros festivalis kvies sostinės gyventojus ir svečius į susitikimus su įdomiausiais pasaulio muzikais ir po bažnyčių skliautais, ir po vasaros dangumi, ir gamtos apsuptyje. Apie artėjantį festivalį kalbėjomės su jo meno vadove Jurgita Murauskiene.

„Sidabrinė gervė“ žada būti įdomus, šviesus ir linksmas reginys

Rytoj, birželio 13-osios vakarą, visi, besidomintys Lietuvos kultūriniu gyvenimu ir neabejingi šventiškoms ceremonijoms su ryškiais šalies veidais, kviečiami žiūrėti nacionalinio kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė“ tiesioginę transliaciją.

Trečioji Pažaislio muzikos festivalio savaitė ypač turininga

Jos metu per Lietuvos koncertų sales ir kitas erdves nuaidės net šeši renginiai.

Kultūros naktį Jaunimo teatre - spektaklio „Hamletas-mašina“ vaizdo įrašo peržiūra

Balandžio pabaigoje surengęs dviejų dienų edukacinį projektą „Müllermachine“, birželio 15 d., 19:30 val. Jaunimo teatras kultūros naktinėtojus kviečia dar kartą prisiminti ir pamatyti vieno įtakingiausių XX a. pabaigos Europos teatro novatorių, dramaturgo Heinerio Müllerio spektaklio „Hamletas-mašina“ (vok. „Hamletmachine“) vaizdo įrašą.