Lietuvos įvaizdis Japonijoje: Sugiharos istorija, gamtos artumas ir amatininkų gaminiai

Tokijuje vykstančioje kūrybinių industrijų konferencijoje-parodoje „Design Tokyo“ pirmą kartą dalyvauja 25 Lietuvos kūrėjai. Čia mūsų tautiečiai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie lietuvių kultūrą. Juk Lietuva garsėja ne tik gintaro, lino bei žalvario dirbiniais, o vis labiau žengia inovatyvios tautos link.
Japonijoje vykstančioje parodoje lietuviai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie mūsų šalies kultūrą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kol mūsų lietingasis kraštas vis dar sunkiai leidžia mėgautis sezonine vasara, kylančios saulės šalyje – Japonijoje pagreitį įgauna tikra lietuviškos ir japoniškos kultūrų revoliucijos audra. Tokijuje jau įpusėjo viena didžiausių kūrybinių industrijų konferencija-paroda „Design Tokyo“, kurioje dalyvauja ir 25 Lietuvos kūrėjai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos kūrybinių industrijų delegacija Tokijuje pristato savo unikalią ir lietuvių jau pamėgtą produkciją, kuri išreiškia tautiečių kūrybingumą bei stiliaus pasirinkimo laisvę: „Shkertik“, „kARTu“, „Distyled“, „You&Oil“, „NakedBruce“ ir kiti garsūs prekiniai ženklai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Projekto „Lithuania: Creative & Contemporary“ organizatorius Sergej Grigorjev teigia, kad Lietuvos įvaizdis Japonijoje siejamas su keturiais pagrindiniais archetipais: Sugiharos istorija, raudonų čerpių stogais bei senamiesčiu, gamtos artumu, kurioje Lietuvos vietoje bebūtum, amatininkų gaminiais ir natūraliomis medžiagomis (linu, medžiu, vašku, gintaru).

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

„Tačiau yra ir kita monetos pusė, kuomet minėti archetipai riboja lietuvių kūrybiškumo realizavimą. Tad projekte siekiame pakeisti Lietuvos produkto įvaizdį tarptautinėje rinkoje, o ypač Japonijoje, kur prekės ženklo istorija yra labai svarbi pardavimų dalis“, – sako S. Grigorjev.

Lietuvos dizaino ir interjero industrijų atstovai kontaktų vakaro (angl. Networking party) metu, liepos 9 d., turėjo galimybę užmegzti daugybę kontaktų su kolegomis ir potencialiais partneriais užsienio šalyse. Pokalbiai verslo ir kultūriniais reikalais stiprino ne tik tarpusavio bei verslo ryšius, bet ir abiejų tautų bendrystę. Kad pašnekesiai neprailgtų ir būtų dar jaukesni, drauge su lietuviu delegacija į Japoniją išvyko ir „Raudonų Plytų dirbtuvės“, kurios taip pat reprezentuoja mūsų šalies pažangą technologijų ir gamybos srityje.

Prekių ženklo iniciatorius Andrius Bagdzevičius teigia, kad tai puiki galimybė stiprinti jo žinomumą tarptautiniu lygmeniu ir kalbėti apie lietuvišką alų, nuo kurio kultūra yra sunkiai atsiejama: „Mums galimybė vaišinti „networkingo“ sesiją „Design Tokyo“ parodoje yra didelė garbė. Mūsų misija yra sudominti alumi ir parodyti, kad jis gali būti įvairus ir net mūsų etikečių dizainas mums yra didelė šios misijos dalis. O dabar prašau – mūsų dizainas bus vienų talentingiausių pasaulio dizainerių rankose. Smagu, kad žmonės galės ne tik pažinti lietuvišką meną, tačiau taip pat prisiliesti ir prie kito nuo mūsų kultūros neatsiejamo amato ir meno – aludarystės.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Anot S. Grigorjev, japonai yra tikri maisto turistai, besidomintys viskuo, kas siejama su maistu. Organizatorius taip pat neigia, kad japonai geria tik sakę: „Alaus kultūra čia yra labai stipri. Prieš dešimtmetį buvo šventa pareiga vakarą mieste pradėti nuo bokalo alaus, vėliau jau vis dažniau buvo įprasta keisti pasirinkimus. Dabar tai vėl po truputį keičiasi. Atsiranda aromatizuotų gėrimų judėjimas, o vartotojo skonis tampa vis įvairesnis. Tad alus turi pakovoti už save, sužavėti vartotoją. Čia labai tinka lietuviško apaus prekių ženklo požiūris ir iš natūraliosios Lietuvos atkeliaujantis hipsteriškas alus.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

Paklaustas kaip lietuviams sekasi adaptuotis svečioje šalyje, S. Grigorjev nedvejodamas sako, kad tai artima lietuviams kultūra, tereikia sugebėti paminti įsišaknijusius stereotipus: „Japonai yra labai svetingi, rūpestingi ir pagarbūs. Kaskart keliaujant man labai įdomu stebėti kaip žmonės įsisavina Japonijos kultūrą. Praėjusį kartą atsivežiau savo mamą, kuri yra seno kirpimo hipė. Iš pradžių labai bijojo, nepaleido savo įsitikinimų tačiau labai greitai pamilo. Manau tai ir įkvepia, ir priverčia permąstyti savo kūrybinius sprendimus, ši šalis labai įdomi, dėl estetikos, filosofijos, inžinerinių sprendimų, kokybės paieškų kasdienybėje.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Operos psichoterapija: siūlome išbandyti

Ekskursija po Vilnių istoriniais operos keliais, susitikimai su solistais, būsimų premjerų ir gastrolių pristatymai – visa tai gegužės 4-13 dienomis vilniečių lauks Europos operos dienų nemokamų renginių programoje.

MO muziejus paskelbė atidarymo datą

Šiandien MO muziejus atskleidė, kad naujasis modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus atsidarys šių metų spalio 18 dieną, o atidarymo programa kvies visus vienytis ir kurti muziejų drauge.

Kokia žada būti „Karmen“ naujokės Mikaela?

Gegužės 3 d. Georges Bizet operoje „Karmen“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutuos nauja Mikaela – šių metų operos solistų stažuotojų programos dalyvė Simona Liamo.

Vilniaus mažajame teatre kurianti režisierė: šiuo spektakliu norisi suprasti šalia esančių žmonių vertingumą

Vilniaus mažasis teatras rengiasi dar vienai sezono premjerai „Manno laimė“ pagal Thomo Manno noveles. Tai bus spektaklis pagal vokiečių rašytojo ir kritiko, Nobelio literatūros premijos laureato Thomo Manno noveles.

50-metį minintis aktorius Juozas Gaižauskas: dovanas dalinsiu aš

„Aš esu laimingas tada, kai darau tai, kas man patinka: dirbu, kuriu, įgyvendinu savo sumanymus, kai pildosi mano svajonės“, - sako aktorius Juozas Gaižauskas.

Kino klasikos vakaruose – Johno Cassaveteso „komedija apie gyvenimą, mirtį ir laisvę“

Kino klasika tebėra aktuali šių dienų žiūrovams. Tai patvirtina „Skalvijos“ kino centras, sekmadienio vakarais rengiantis kino klasikos seansus.

Gegužę Vilniuje – Estijos nacionalinės operos gastrolės

Svečiai iš Talino lietuvius nutarė pradžiuginti Richardo Wagnerio opera „Tanhoizeris“, žymiausiu estų nacionaliniu baletu „Goblinas“ ir šiuolaikinio šokio pastatymu „Geismų tramvajus“.

Mados vakarėlyje linksminosi pavasariškai pasipuošusios viešnios

Mada besidominčios tinklaraštininkės ir influencerės apžiūrėjo su žymiąja Cindy Crawford bendradarbiaujančio prekių ženklo naujojo sezono kolekciją.

70-metį sutinkantis baritonas E. Vasilevskis: viskas būtų gerai, jeigu ne... Figaro

Gražų jubiliejų šiomis dienomis švęsiantis operos solistas Eugenijus Vasilevskis per 33 darbo metus Lietuvos operos ir baleto teatre sukūrė daugybę išskirtinių ir publikos dėmesį bei simpatijas pelniusių pagrindinių baritono vaidmenų.

Baigėsi pirmasis tarptautinis Kanų festivalis, skirtas pagerbti serialų aktoriams bei kūrėjams (FOTO)

Pirmą kartą Kanuose vykęs festivalis „Canneseries“ subūrė serialų aktorius bei kūrybines komandas iš viso pasaulio.