Lietuvos įvaizdis Japonijoje: Sugiharos istorija, gamtos artumas ir amatininkų gaminiai

Tokijuje vykstančioje kūrybinių industrijų konferencijoje-parodoje „Design Tokyo“ pirmą kartą dalyvauja 25 Lietuvos kūrėjai. Čia mūsų tautiečiai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie lietuvių kultūrą. Juk Lietuva garsėja ne tik gintaro, lino bei žalvario dirbiniais, o vis labiau žengia inovatyvios tautos link.
Japonijoje vykstančioje parodoje lietuviai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie mūsų šalies kultūrą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kol mūsų lietingasis kraštas vis dar sunkiai leidžia mėgautis sezonine vasara, kylančios saulės šalyje – Japonijoje pagreitį įgauna tikra lietuviškos ir japoniškos kultūrų revoliucijos audra. Tokijuje jau įpusėjo viena didžiausių kūrybinių industrijų konferencija-paroda „Design Tokyo“, kurioje dalyvauja ir 25 Lietuvos kūrėjai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos kūrybinių industrijų delegacija Tokijuje pristato savo unikalią ir lietuvių jau pamėgtą produkciją, kuri išreiškia tautiečių kūrybingumą bei stiliaus pasirinkimo laisvę: „Shkertik“, „kARTu“, „Distyled“, „You&Oil“, „NakedBruce“ ir kiti garsūs prekiniai ženklai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Projekto „Lithuania: Creative & Contemporary“ organizatorius Sergej Grigorjev teigia, kad Lietuvos įvaizdis Japonijoje siejamas su keturiais pagrindiniais archetipais: Sugiharos istorija, raudonų čerpių stogais bei senamiesčiu, gamtos artumu, kurioje Lietuvos vietoje bebūtum, amatininkų gaminiais ir natūraliomis medžiagomis (linu, medžiu, vašku, gintaru).

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

„Tačiau yra ir kita monetos pusė, kuomet minėti archetipai riboja lietuvių kūrybiškumo realizavimą. Tad projekte siekiame pakeisti Lietuvos produkto įvaizdį tarptautinėje rinkoje, o ypač Japonijoje, kur prekės ženklo istorija yra labai svarbi pardavimų dalis“, – sako S. Grigorjev.

Lietuvos dizaino ir interjero industrijų atstovai kontaktų vakaro (angl. Networking party) metu, liepos 9 d., turėjo galimybę užmegzti daugybę kontaktų su kolegomis ir potencialiais partneriais užsienio šalyse. Pokalbiai verslo ir kultūriniais reikalais stiprino ne tik tarpusavio bei verslo ryšius, bet ir abiejų tautų bendrystę. Kad pašnekesiai neprailgtų ir būtų dar jaukesni, drauge su lietuviu delegacija į Japoniją išvyko ir „Raudonų Plytų dirbtuvės“, kurios taip pat reprezentuoja mūsų šalies pažangą technologijų ir gamybos srityje.

Prekių ženklo iniciatorius Andrius Bagdzevičius teigia, kad tai puiki galimybė stiprinti jo žinomumą tarptautiniu lygmeniu ir kalbėti apie lietuvišką alų, nuo kurio kultūra yra sunkiai atsiejama: „Mums galimybė vaišinti „networkingo“ sesiją „Design Tokyo“ parodoje yra didelė garbė. Mūsų misija yra sudominti alumi ir parodyti, kad jis gali būti įvairus ir net mūsų etikečių dizainas mums yra didelė šios misijos dalis. O dabar prašau – mūsų dizainas bus vienų talentingiausių pasaulio dizainerių rankose. Smagu, kad žmonės galės ne tik pažinti lietuvišką meną, tačiau taip pat prisiliesti ir prie kito nuo mūsų kultūros neatsiejamo amato ir meno – aludarystės.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Anot S. Grigorjev, japonai yra tikri maisto turistai, besidomintys viskuo, kas siejama su maistu. Organizatorius taip pat neigia, kad japonai geria tik sakę: „Alaus kultūra čia yra labai stipri. Prieš dešimtmetį buvo šventa pareiga vakarą mieste pradėti nuo bokalo alaus, vėliau jau vis dažniau buvo įprasta keisti pasirinkimus. Dabar tai vėl po truputį keičiasi. Atsiranda aromatizuotų gėrimų judėjimas, o vartotojo skonis tampa vis įvairesnis. Tad alus turi pakovoti už save, sužavėti vartotoją. Čia labai tinka lietuviško apaus prekių ženklo požiūris ir iš natūraliosios Lietuvos atkeliaujantis hipsteriškas alus.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

Paklaustas kaip lietuviams sekasi adaptuotis svečioje šalyje, S. Grigorjev nedvejodamas sako, kad tai artima lietuviams kultūra, tereikia sugebėti paminti įsišaknijusius stereotipus: „Japonai yra labai svetingi, rūpestingi ir pagarbūs. Kaskart keliaujant man labai įdomu stebėti kaip žmonės įsisavina Japonijos kultūrą. Praėjusį kartą atsivežiau savo mamą, kuri yra seno kirpimo hipė. Iš pradžių labai bijojo, nepaleido savo įsitikinimų tačiau labai greitai pamilo. Manau tai ir įkvepia, ir priverčia permąstyti savo kūrybinius sprendimus, ši šalis labai įdomi, dėl estetikos, filosofijos, inžinerinių sprendimų, kokybės paieškų kasdienybėje.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Lina Ever: pirmoji mugės diena – Prezidentė, Mačernis ir Kuksando

Pabundu anksti, gerokai per anksti, bet jaudulys neleidžia sugrįžti sapnams. Laukia pirmoji knygų mugės diena. Planuotų susitikimų neturiu, bet žinau, kad tie, neplanuotieji, būna patys maloniausi.

Žmonės iš naujo atranda skaitymo vertę, tačiau skaitytojai tampa išrankesni ir reiklesni

Vis daugiau žmonių vėl atranda skaitymo vertę, tačiau jiems išlieka svarbu rasti galimybių įsigyti knygas pigiau, o nemaža jų dalis renkasi ir bibliotekas, sako knygų leidybos ir pardavimų atstovai.

3 vaikų tėvas: kaip uždirbti iš mylimos veiklos ir nepridaryti klaidų (1)

Sėkmės istorijos ir jaukiose kavinėse besidarbuojantys freenlancer‘iai daug ką įkvepia žengti žingsnį pokyčių link. Tačiau ar visada išorė atspindi tikrovę?

Knygyne įdarbintas robotas Peperis (1)

Robotai nebėra tik ateities inovacijos – tokie darbuotojai jau dirba įvairiuose Lietuvos paslaugų centruose, tačiau nuo šiol bus sutinkami ir knygynuose.

Garsus režisierius, rašytojas Krzysztofas Zanussi atvyksta į Vilnių pristatyti savo autobiografijos

„Mąstančiam žmogui atsakymų į klausimus tenka ieškoti visą gyvenimą. Aš ir toliau uždavinėju klausimus, užuot teikęs mentoriaus atsakymus“, – sako garsus lenkų režisierius, intelektualas, senas Lietuvos bičiulis ir kino žmonių mokytojas Krzysztofas Zanussi.

Vienas garsiausių pasaulio tenorų J. Calleja atverčia naują karjeros puslapį

Tenoras Joseph Calleja vasario pradžioje išleido naują albumą „Verdi“, kuris per trumpą laiką pateko į klasikinės muzikos albumų sąrašų viršūnes. Lietuvos klausytojai garsųjį tenorą galės išgirsti gruodžio 19 d. Vilniuje, kur jis atliks žymiausių operų arijas ir populiarias itališkas melodijas.

Tėvą Stanislovą prisimenant: jo nesužlugdė nei persekiojimai, nei tardymai, nei tremtis

Tėvas Stanislovas visu savo gyvenimu bylojo - niekada negalima nustoti tikėti gėriu, negalima atstumti nė vieno žmogaus. Visi, kurie atvykdavo pas tėvą Stanislovą, būdavo priimti, pamaitinti ir gražioje lovoje paguldyti, prisimena vyskupas Jonas Kauneckas.

Pianistas Kasparas Uinskas Lietuvoje surengs tris solinius koncertus. Laimėkite bilietus!

Koncertų programa paženklinta trimis didžiosiomis „B“: Bachas, Beethovenas ir Brahmsas. Šių trijų vokiečių genijų muzika skambės Kasparo Uinsko rečitaliuose.

Penki patarimai karjeros siekiančioms moterims

Kartais išties nelengva atsilaikyti prieš socialinį spaudimą ir mums primetamus vaidmenis. Juk žinome, ko tikimasi iš „geros mamos“, „geros draugės“, geros žmonos“.