Lietuvos įvaizdis Japonijoje: Sugiharos istorija, gamtos artumas ir amatininkų gaminiai

Tokijuje vykstančioje kūrybinių industrijų konferencijoje-parodoje „Design Tokyo“ pirmą kartą dalyvauja 25 Lietuvos kūrėjai. Čia mūsų tautiečiai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie lietuvių kultūrą. Juk Lietuva garsėja ne tik gintaro, lino bei žalvario dirbiniais, o vis labiau žengia inovatyvios tautos link.
Japonijoje vykstančioje parodoje lietuviai sieks pakeisti įsišaknijusius stereotipus apie mūsų šalies kultūrą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kol mūsų lietingasis kraštas vis dar sunkiai leidžia mėgautis sezonine vasara, kylančios saulės šalyje – Japonijoje pagreitį įgauna tikra lietuviškos ir japoniškos kultūrų revoliucijos audra. Tokijuje jau įpusėjo viena didžiausių kūrybinių industrijų konferencija-paroda „Design Tokyo“, kurioje dalyvauja ir 25 Lietuvos kūrėjai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos kūrybinių industrijų delegacija Tokijuje pristato savo unikalią ir lietuvių jau pamėgtą produkciją, kuri išreiškia tautiečių kūrybingumą bei stiliaus pasirinkimo laisvę: „Shkertik“, „kARTu“, „Distyled“, „You&Oil“, „NakedBruce“ ir kiti garsūs prekiniai ženklai.

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Projekto „Lithuania: Creative & Contemporary“ organizatorius Sergej Grigorjev teigia, kad Lietuvos įvaizdis Japonijoje siejamas su keturiais pagrindiniais archetipais: Sugiharos istorija, raudonų čerpių stogais bei senamiesčiu, gamtos artumu, kurioje Lietuvos vietoje bebūtum, amatininkų gaminiais ir natūraliomis medžiagomis (linu, medžiu, vašku, gintaru).

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

„Tačiau yra ir kita monetos pusė, kuomet minėti archetipai riboja lietuvių kūrybiškumo realizavimą. Tad projekte siekiame pakeisti Lietuvos produkto įvaizdį tarptautinėje rinkoje, o ypač Japonijoje, kur prekės ženklo istorija yra labai svarbi pardavimų dalis“, – sako S. Grigorjev.

Lietuvos dizaino ir interjero industrijų atstovai kontaktų vakaro (angl. Networking party) metu, liepos 9 d., turėjo galimybę užmegzti daugybę kontaktų su kolegomis ir potencialiais partneriais užsienio šalyse. Pokalbiai verslo ir kultūriniais reikalais stiprino ne tik tarpusavio bei verslo ryšius, bet ir abiejų tautų bendrystę. Kad pašnekesiai neprailgtų ir būtų dar jaukesni, drauge su lietuviu delegacija į Japoniją išvyko ir „Raudonų Plytų dirbtuvės“, kurios taip pat reprezentuoja mūsų šalies pažangą technologijų ir gamybos srityje.

Prekių ženklo iniciatorius Andrius Bagdzevičius teigia, kad tai puiki galimybė stiprinti jo žinomumą tarptautiniu lygmeniu ir kalbėti apie lietuvišką alų, nuo kurio kultūra yra sunkiai atsiejama: „Mums galimybė vaišinti „networkingo“ sesiją „Design Tokyo“ parodoje yra didelė garbė. Mūsų misija yra sudominti alumi ir parodyti, kad jis gali būti įvairus ir net mūsų etikečių dizainas mums yra didelė šios misijos dalis. O dabar prašau – mūsų dizainas bus vienų talentingiausių pasaulio dizainerių rankose. Smagu, kad žmonės galės ne tik pažinti lietuvišką meną, tačiau taip pat prisiliesti ir prie kito nuo mūsų kultūros neatsiejamo amato ir meno – aludarystės.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© Organizatorių nuotr.

Anot S. Grigorjev, japonai yra tikri maisto turistai, besidomintys viskuo, kas siejama su maistu. Organizatorius taip pat neigia, kad japonai geria tik sakę: „Alaus kultūra čia yra labai stipri. Prieš dešimtmetį buvo šventa pareiga vakarą mieste pradėti nuo bokalo alaus, vėliau jau vis dažniau buvo įprasta keisti pasirinkimus. Dabar tai vėl po truputį keičiasi. Atsiranda aromatizuotų gėrimų judėjimas, o vartotojo skonis tampa vis įvairesnis. Tad alus turi pakovoti už save, sužavėti vartotoją. Čia labai tinka lietuviško apaus prekių ženklo požiūris ir iš natūraliosios Lietuvos atkeliaujantis hipsteriškas alus.“

„Design Tokyo“
„Design Tokyo“
© K. Kveselio nuotr.

Paklaustas kaip lietuviams sekasi adaptuotis svečioje šalyje, S. Grigorjev nedvejodamas sako, kad tai artima lietuviams kultūra, tereikia sugebėti paminti įsišaknijusius stereotipus: „Japonai yra labai svetingi, rūpestingi ir pagarbūs. Kaskart keliaujant man labai įdomu stebėti kaip žmonės įsisavina Japonijos kultūrą. Praėjusį kartą atsivežiau savo mamą, kuri yra seno kirpimo hipė. Iš pradžių labai bijojo, nepaleido savo įsitikinimų tačiau labai greitai pamilo. Manau tai ir įkvepia, ir priverčia permąstyti savo kūrybinius sprendimus, ši šalis labai įdomi, dėl estetikos, filosofijos, inžinerinių sprendimų, kokybės paieškų kasdienybėje.“

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Akordeono mistika: tarp avangardinės muzikos naujovių ir senovinės interpretacijų

Solidumo triumfas XX Tarptautiniame akordeono festivalyje – legendinio Stefano Hussongo rečitalis.

Išmaniosios televizijos paslauga, kurią galite susikurti patys

INIT savo klientams pristato dar išmanesnę televizijos paslaugą – nuo šiol bus galima žiūrėti ne tik tai, ką norite, bet ir kada norite.

Lietuvoje - trimito sensacija iš Italijos F. Bosso ir akordeonistas L. Biondini

Lapkričio 21 dieną 19 valandą šv. Kotrynos bažnyčioje laukia ypatingas renginys – XX Tarptautinio akordeono festivalio koncertas „Face to face“.

Baleto spektaklio premjeroje – individo ir jį kaltinančios minios santykiai

„Procesas“. Pradžia, arba Kodėl Franzas Kafka juokėsi rašydamas.

„Scanoramoje“ – grandiozinė „Stebuklo“ premjera

Šeštadienio vakarą „Scanoramos“ lankytojai sugužėjo į ilgai lauktą ir žiūrovų smalsumą jau kurį laiką kursčiusią nacionalinę Eglės Vertelytės režisuoto filmo „Stebuklas“ premjerą.

„Scanoramoje“ – dvi didelio dėmesio sulaukusios premjeros

Penktadienio vakaras „Scanoramos“ žiūrovams buvo itin dosnus.

Kalėdinė veganų mugė – ieškantiems gurmaniškų dovanų

Už kiek mažiau nei trijų savaičių – gruodžio 9 d. Vilniuje, sporto namuose „MyHero!” vyks veganams bei visiems augaline mityba besidomintiems skirtas renginys – kalėdinė mugė.

„Traviatoje“ – debiutas!

Eugenijus Chrebtovas debiutuoja „Traviatoje“.

Koncerte – muzika, gimusi po Paryžiaus dangumi, bet jam nepriklausanti

Atrodytų, kad persisotinusioje šou elementais šiuolaikinės muzikos scenoje lyg ir nebėra ką atrasti. Bet vis dėlto kartais iškyla išskirtinės kūrybinės asmenybės, kurios sujungia tolimus pasaulius į nerealų skambesį, akimirksniu persikelia iš užrašytos muzikos sferos į improvizacijos erdves.

Didžiausias rudens kino festivalis „Scanorama“ – Kaune

Ketvirtadienį Kaune startavo Europos šalių kino forumas „Scanorama“. Atidarymo vakarą pradėjo britiško humoro juosta „Vakarėlis“ – aštri satyra, kurioje žodžių kišenėje neieškoma, o atomazga kuriama pagal teatro taisykles.