Lietuvių dirigento darbas Miunchene susilaukė puikių įvertinimų

 (1)
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovas Robertas Šervenikas – dažnas svečias Miunchene, kur Bavarijos valstybinėje operoje diriguoja baleto spektaklius “Žizel”, “Romeo ir Džuljeta” bei “Ana Karenina”. Pastarojo baleto premjera Vokietijoje buvo pristatyta 2017 m. lapkritį.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vokiečio Christiano Spucko “Ana Karenina” – tai ne vilniečiams gerai pažįstamas kompozitoriaus Rodiono Ščedrino baletas, o paties choreografo sudėliota originali muzikinė kompozicija, kurioje skamba Sergejaus Rachmaninovo, Witoldo Lutosławskio ir dviejų Gruzijos kompozitorių kūriniai. Šio baleto pasaulinė premjera 2014 m. įvyko Ciuricho baleto trupėje, kurios meno vadovas yra pats Ch.Spuckas. Vėliau pastatymas buvo perkeltas į Maskvos akademinį K.Stanislavskio ir V.Nemirovičiaus-Dančenko muzikinį teatrą, taip pat į Norvegijos nacionalinio baleto trupę Osle ir į Korėjos nacionalinio baleto trupę Seule.

Tad Bavarijos valstybinis baletas – jau penktoji Ch.Spucko “Aną Kareniną” pasirinkusi trupė. Būtent ji 2017 m. buvo pripažinta geriausia baleto trupe Vokietijoje. Jau antrą sezoną jai vadovauja iš Tbilisio kilęs žymus šokėjas Igoris Zelensky. Šioje trupėje – daug ryškių solistų. Vienas iš jų – kubietis Osiel Gouneo prieš metus šoko naujametiniame “Don Kichoto” spektaklyje LNOBT.

Vokiečių kritikai entuziastingai įvertino ne tik premjerinės “Anos Kareninos” šokėjus, bet ir lietuvių dirigento indėlį į baleto pastatymą. “Diriguodamas Bavarijos valstybiniam orkestrui, R.Šervenikas pademonstravo ryžtą ir drąsą. Jis puikiai sujungė visiškai skirtingus, bet Ch.Spucko sumaniai parinktus kūrinius, kuriuos vienijo tik solinis instrumentas – fortepijonas. Dirigentas pademonstravo romantišką S.Rachmaninovo muzikos jausmų potvynį, triukšminga W.Lutosławskio ritmine aleatorika atskleidė tikrus ir įsivaizduojamus meilės iki grabo lentos vargus. Bravo už tokį dirigavimą!” – po “Anos Kareninos” premjeros dienraščio “Süddeutsche Zeitung” recenzijoje džiūgavo teatro kritikė Eva-Elisabeth Fischer.

Jai vaizdingai antrina ir klasikinės muzikos tinklalapio Klassik-begeistert.de apžvalgininkas Raphaelis Eckardtas: “Anos Kareninos” muzikinis akompanimentas buvo išskirtinis patyrimas, lyginant su skurdžiais baletų muzikos atlikimais, dažnai skambančiais Miunchene. Regis, jog lietuvių dirigentas R.Šervenikas ne tik suprato S.Rachmaninovą ir W.Lutosławskį, bet ir užčiuopė juos siejantį ryšį. Tą vakarą Bavarijos valstybinio orkestro su įspūdingu tikslumu kuriama muzikinė atmosfera spinduliavo ugninga sprogstamąja energija. Didžiulis ugnies kamuolys skriejo dangumi virš Miuncheno – tai šen, tai ten suspindėdavo kibirkštis, tai šen, tai ten žemyn krisdavo kometa. R.Šerveniko interpretacija tarsi nusagstyta žėrinčiais brangakmeniais!“

Lietuvių dirigento pasirodymas neliko nepastebėtas ir tarptautinio tinklalapio Operaworld.net recenzento Luco Rogerio: šis kritikas taipogi atkreipė dėmesį, jog „spektaklio muzikos vadovo R.Šerveniko preciziškas ir kompetetingas dirigavimas raiškiai perteikė itin kontrastingą balete skambėjusių muzikos kūrinių prigimtį“.

Anot paties R.Šerveniko, S.Rachmaninovo muzika Ch.Spucko „Anos Kareninos“ kompozicijoje atspindi pagrindinės herojės meilę, prisirišimą, jausmų harmoniją. Šalia gausių fortepijoninės muzikos epizodų baleto scenoje gyvai nuskamba trys mecosoprano atliekami to paties kompozitoriaus romansai. Tuo tarpu W.Lutosławskio orkestrinės muzikos motyvai kontrastuoja S.Rachmaninovo temoms ir pasirodo kaip žmonių likimus griaunančioji, iki ribinių išbandymų juos atvedanti jėga. Gruzinų Sulkhano Tsintsadze ir Iosebo Bardanashvili kūriniai styginiams atspindi Anos Kareninos aplinkos personažų idilę. Muzikiniame baleto tekste taip pat panaudotos artėjančio traukinio ir caksinčių dalgių garsinės fonogramos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Parodoje „Adventur“ kviečia laimėti kelionę dviems

Jau šį savaitgalį, sausio 26–28 d., kelionių aistruolius į Lietuvos parodų ir kongresų centrą „Litexpo“ tradiciškai sukvies 6-oji tarptautinė turizmo ir aktyvaus laisvalaikio paroda „Adventur“.

Teatras apdovanos Metų solistus

Sausio 31 d. 18.30 val. prieš „Sevilijos kirpėjo“ spektaklį LNOBT Didžiojoje salėje įvyks Metų solistų apdovanojimų ceremonija.

Tenoras Tomas Pavilionis iškeliauja į festivalį

Solistas Tomas Pavilionis po debiuto Vincenzo Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“ iškeliaus į Krasnojarską, kur dalyvaus šiame Rusijos mieste gimusio ir užaugusio Dmitrijaus Chvorostovskio atminimui skirtame operos festivalyje.

Lietuvos 100-metį švęskime skambiai, aktyviai ir skaniai

„Kuo ypatingas 100-metis? Kodėl jį reikia švęsti?“ – artėjančios Vasario 16-osios renginius pristatė programos koordinatorė Neringa Vaisbrodė.

Jaunimo teatras ruošiasi pirmai 2018 metų premjerai

Sausio 20 ir 21 dienomis įvyks danų režisierės ir dailininkės Kirsten Dehlholm spektaklio „Broliai Liūtaširdžiai“ pagal Astridos Lindgren knygą premjera.

Stintapūkio organizatoriai kviečia pasigėrėti ir išskirtinėmis ledo skulptūromis Nidoje

Neringoje šiuo metu, turbūt, šilčiau nei bet kuriame kitame Lietuvos mieste, tačiau tai netrukdo išskirtinėms ledo skulptūroms susiformuoti. Jau ne pirmą kartą Nidos Purvynės gatvės krantinėje esantis suoliukas tampa labiausiai aptarinėjamu Lietuvos suolu. Ir ne be reikalo- ant jo susiformavusios ledo skulptūros tikrai išskirtinės!

Dokumentinis filmas žengia vokiškų šaknų turinčios močiutės pėdsakais

Trečiadienio vakarą, sausio 10-ąją, „Forum Cinemas Vingis“ kino teatre Vilniuje įvyko išankstinė dokumentinio filmo „Močiute, Guten Tag!“ premjera. Naujo lieutuviško filmo premjeroje dalyvavo ne tik kūrybinė filmo komanda su režisierių duetu – seserimis Jūratė ir Vilma Samulionytėmis, priešakyje, bet ir būrys kviestinių svečių.

Dvi realybės. Ką galėjau ir ko nepadariau Kuboje (1)

Kai manęs paklausia, ar norėčiau ten grįžti, atsakau – ne. Pradedu kalbėti apie tai, kad visiškai nepasiilgau pasaulio, kurį dar prisimenu iš vaikystės, tuščių lentynų parduotuvėse ir neturėjimo galimybės rinktis. Vis dėlto bėgančios dienos kartėlį nusineša į užmarštį, atgal grąžina Kubos spalvas, kvapus ir garsus. O tai juk ir yra tikrieji prisiminimai, argi ne?

Lietuvių dirigento darbas Miunchene susilaukė puikių įvertinimų (1)

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovas Robertas Šervenikas – dažnas svečias Miunchene, kur Bavarijos valstybinėje operoje diriguoja baleto spektaklius “Žizel”, “Romeo ir Džuljeta” bei “Ana Karenina”. Pastarojo baleto premjera Vokietijoje buvo pristatyta 2017 m. lapkritį.

Unikalaus balso šarmingoji portugalė Viviane sudrebins širdis

Vasario mėnesį publikos pageidavimu į Lietuvą jau trečią kartą atvyksta portugalų dainininkė Viviane, pakviesianti pasinerti į pietietiškos sielos šėlsmą bei melancholiją.