Lietuvių dirigento darbas Miunchene susilaukė puikių įvertinimų

 (1)
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovas Robertas Šervenikas – dažnas svečias Miunchene, kur Bavarijos valstybinėje operoje diriguoja baleto spektaklius “Žizel”, “Romeo ir Džuljeta” bei “Ana Karenina”. Pastarojo baleto premjera Vokietijoje buvo pristatyta 2017 m. lapkritį.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vokiečio Christiano Spucko “Ana Karenina” – tai ne vilniečiams gerai pažįstamas kompozitoriaus Rodiono Ščedrino baletas, o paties choreografo sudėliota originali muzikinė kompozicija, kurioje skamba Sergejaus Rachmaninovo, Witoldo Lutosławskio ir dviejų Gruzijos kompozitorių kūriniai. Šio baleto pasaulinė premjera 2014 m. įvyko Ciuricho baleto trupėje, kurios meno vadovas yra pats Ch.Spuckas. Vėliau pastatymas buvo perkeltas į Maskvos akademinį K.Stanislavskio ir V.Nemirovičiaus-Dančenko muzikinį teatrą, taip pat į Norvegijos nacionalinio baleto trupę Osle ir į Korėjos nacionalinio baleto trupę Seule.

Tad Bavarijos valstybinis baletas – jau penktoji Ch.Spucko “Aną Kareniną” pasirinkusi trupė. Būtent ji 2017 m. buvo pripažinta geriausia baleto trupe Vokietijoje. Jau antrą sezoną jai vadovauja iš Tbilisio kilęs žymus šokėjas Igoris Zelensky. Šioje trupėje – daug ryškių solistų. Vienas iš jų – kubietis Osiel Gouneo prieš metus šoko naujametiniame “Don Kichoto” spektaklyje LNOBT.

Vokiečių kritikai entuziastingai įvertino ne tik premjerinės “Anos Kareninos” šokėjus, bet ir lietuvių dirigento indėlį į baleto pastatymą. “Diriguodamas Bavarijos valstybiniam orkestrui, R.Šervenikas pademonstravo ryžtą ir drąsą. Jis puikiai sujungė visiškai skirtingus, bet Ch.Spucko sumaniai parinktus kūrinius, kuriuos vienijo tik solinis instrumentas – fortepijonas. Dirigentas pademonstravo romantišką S.Rachmaninovo muzikos jausmų potvynį, triukšminga W.Lutosławskio ritmine aleatorika atskleidė tikrus ir įsivaizduojamus meilės iki grabo lentos vargus. Bravo už tokį dirigavimą!” – po “Anos Kareninos” premjeros dienraščio “Süddeutsche Zeitung” recenzijoje džiūgavo teatro kritikė Eva-Elisabeth Fischer.

Jai vaizdingai antrina ir klasikinės muzikos tinklalapio Klassik-begeistert.de apžvalgininkas Raphaelis Eckardtas: “Anos Kareninos” muzikinis akompanimentas buvo išskirtinis patyrimas, lyginant su skurdžiais baletų muzikos atlikimais, dažnai skambančiais Miunchene. Regis, jog lietuvių dirigentas R.Šervenikas ne tik suprato S.Rachmaninovą ir W.Lutosławskį, bet ir užčiuopė juos siejantį ryšį. Tą vakarą Bavarijos valstybinio orkestro su įspūdingu tikslumu kuriama muzikinė atmosfera spinduliavo ugninga sprogstamąja energija. Didžiulis ugnies kamuolys skriejo dangumi virš Miuncheno – tai šen, tai ten suspindėdavo kibirkštis, tai šen, tai ten žemyn krisdavo kometa. R.Šerveniko interpretacija tarsi nusagstyta žėrinčiais brangakmeniais!“

Lietuvių dirigento pasirodymas neliko nepastebėtas ir tarptautinio tinklalapio Operaworld.net recenzento Luco Rogerio: šis kritikas taipogi atkreipė dėmesį, jog „spektaklio muzikos vadovo R.Šerveniko preciziškas ir kompetetingas dirigavimas raiškiai perteikė itin kontrastingą balete skambėjusių muzikos kūrinių prigimtį“.

Anot paties R.Šerveniko, S.Rachmaninovo muzika Ch.Spucko „Anos Kareninos“ kompozicijoje atspindi pagrindinės herojės meilę, prisirišimą, jausmų harmoniją. Šalia gausių fortepijoninės muzikos epizodų baleto scenoje gyvai nuskamba trys mecosoprano atliekami to paties kompozitoriaus romansai. Tuo tarpu W.Lutosławskio orkestrinės muzikos motyvai kontrastuoja S.Rachmaninovo temoms ir pasirodo kaip žmonių likimus griaunančioji, iki ribinių išbandymų juos atvedanti jėga. Gruzinų Sulkhano Tsintsadze ir Iosebo Bardanashvili kūriniai styginiams atspindi Anos Kareninos aplinkos personažų idilę. Muzikiniame baleto tekste taip pat panaudotos artėjančio traukinio ir caksinčių dalgių garsinės fonogramos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

MO muziejus paskelbė atidarymo datą

Šiandien MO muziejus atskleidė, kad naujasis modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus atsidarys šių metų spalio 18 dieną, o atidarymo programa kvies visus vienytis ir kurti muziejų drauge.

Kokia žada būti „Karmen“ naujokės Mikaela?

Gegužės 3 d. Georges Bizet operoje „Karmen“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutuos nauja Mikaela – šių metų operos solistų stažuotojų programos dalyvė Simona Liamo.

Vilniaus mažajame teatre kurianti režisierė: šiuo spektakliu norisi suprasti šalia esančių žmonių vertingumą

Vilniaus mažasis teatras rengiasi dar vienai sezono premjerai „Manno laimė“ pagal Thomo Manno noveles. Tai bus spektaklis pagal vokiečių rašytojo ir kritiko, Nobelio literatūros premijos laureato Thomo Manno noveles.

50-metį minintis aktorius Juozas Gaižauskas: dovanas dalinsiu aš

„Aš esu laimingas tada, kai darau tai, kas man patinka: dirbu, kuriu, įgyvendinu savo sumanymus, kai pildosi mano svajonės“, - sako aktorius Juozas Gaižauskas.

Kino klasikos vakaruose – Johno Cassaveteso „komedija apie gyvenimą, mirtį ir laisvę“

Kino klasika tebėra aktuali šių dienų žiūrovams. Tai patvirtina „Skalvijos“ kino centras, sekmadienio vakarais rengiantis kino klasikos seansus.

Gegužę Vilniuje – Estijos nacionalinės operos gastrolės

Svečiai iš Talino lietuvius nutarė pradžiuginti Richardo Wagnerio opera „Tanhoizeris“, žymiausiu estų nacionaliniu baletu „Goblinas“ ir šiuolaikinio šokio pastatymu „Geismų tramvajus“.

Mados vakarėlyje linksminosi pavasariškai pasipuošusios viešnios

Mada besidominčios tinklaraštininkės ir influencerės apžiūrėjo su žymiąja Cindy Crawford bendradarbiaujančio prekių ženklo naujojo sezono kolekciją.

70-metį sutinkantis baritonas E. Vasilevskis: viskas būtų gerai, jeigu ne... Figaro

Gražų jubiliejų šiomis dienomis švęsiantis operos solistas Eugenijus Vasilevskis per 33 darbo metus Lietuvos operos ir baleto teatre sukūrė daugybę išskirtinių ir publikos dėmesį bei simpatijas pelniusių pagrindinių baritono vaidmenų.

Baigėsi pirmasis tarptautinis Kanų festivalis, skirtas pagerbti serialų aktoriams bei kūrėjams (FOTO)

Pirmą kartą Kanuose vykęs festivalis „Canneseries“ subūrė serialų aktorius bei kūrybines komandas iš viso pasaulio.

Linas Adomaitis ir LVSO pristato koncertinį turą „Vandenynai“

Prieš didžiąsias metų šventes anšlaginius pasirodymus rengiantis Linas Adomaitis drebins Lietuvos arenas. Kartu su maestro Gintaro Rinkevičiaus diriguojamu Lietuvos valstybinu simfoniniu orkestru L. Adomaitis leisis į didžiulių užmojų koncertinį turą „Vandenynai“.