8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti

Kovo 23–balandžio 6 d. vyksiančio festivalioKino pavasaris“ meno vadovė Santa Lingevičiūtė žurnalo „Moteris“ ir portalo moteris.lt skaitytojams rekomenduoja universalias istorijas apie santykius tarp sutuoktinių, partnerių, tėvų ir vaikų.
Filmo „Patvirtinta kopija“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

1 „Patvirtinta kopija“ (režisierius – Abbas'as Kiarostami'is)

Šiais metais viena iš retrospektyvų skirta Abbas'ui Kiarostami'iui, pernai išėjusiam anapilin. Šis Irano režisierius kino pasaulio kontekste išsiskiria savo unikalia stilistika, be galo poetišku kinu. Pasak Jean'o Luc'o Godard’o, „kinas prasidėjo D. W. Griffith'u, o baigėsi Abbas'u Kiarostami'iu“.

Siūlau pasirinkti bent vieną jo filmų – kad ir „Patvirtintą kopiją“, pirmąją juostą, sukurtą užsienyje. Juliette Binoche už vaidmenį šiame filme Kanų kino festivalyje gavo geriausios aktorės apdovanojimą.

Režisierius sakė, kad filmas atsirado dėl J. Binoche – jis jai papasakojo sugalvotą istoriją, ir būtent jos reakcija pastūmėjo jį parašyti scenarijų.

Filme pasakojama apie Toskanoje susitikusius vyrą ir moterį. Iš pradžių, regis, jie – nepažįstamieji. Vėliau, kai kavinės darbuotoja juos palaiko sutuoktiniais, ši mintis moterii ir vyrui visai patinka ir jie pradeda improvizuoti. Bet ar iš tikrųjų? O galbūt jie tikrai susituokę? Visą filmą to klausite savęs, kitų, o ši paslaptis ir yra režisieriaus vizitinė kortelė. Nėra vienos tiesos ar tikrovės. Jei priimsite A. Kiarostami'io žaidimo taisykles, filmas jums labai patiks.

2 „Mokinys“ (režisierius – Kiril'as Serebrenikov'as)

Garsaus teatro ir kino režisieriaus K. Serebrenikov'o filmas kritikų laikomas kol kas pačiu geriausiu jo kūriniu. Filmas paremtas vokiečių dramaturgo Marius'o von Mayenburg'o pjese „Kankinys“, pagal kurią spektaklį buvo pastatęs ir Oskaras Koršunovas.

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Mokinys“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Istorijos pagrindinis personažas – paauglys Venia. Jis gyvena su vieniša motina. Vaikinas pradeda skaityti Bibliją, čia randa visus atsakymus į jam rūpimus klausimus.

Filme, kaip ir pjesėje, apmąstomas religinio ekstremizmo vaidmuo visuomenėje. Ar iš tikrųjų Šventajame Rašte kalbama tik apie meilę ir pagarbą kitam? Atskleidžiamas mokyklos neveiksnumas tvarkantis su problemiškais mokiniais ir motinos bejėgiškumas. Kartu režisierius kuria ir dabartinės Rusijos satyrą, kai V. Putin'o vadovavimo metais labai sustiprėjo ortodoksų Bažnyčios įtaka visuomenei.

3 „Tobuli melagiai“ (režisierius – Paolo'as Genovese'ė)

Lankomiausias praėjusių metų Italijos filmas. Režisierius, regis, užduoda paprastą klausimą – ar gerai pažįstate savo antrąją pusę ir draugus?

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Tobuli melagiai“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Kad atsakytų į šį klausimą, viena filmo personažių pasiūlo pažaisti iš pažiūros nekaltą žaidimą: visi vakarienės svečiai mobiliuosius telefonus sudeda ant stalo, kiekviena trumpoji žinutė perskaitoma garsiai, į kiekvieną skambutį atsiliepiama įjungus garsiakalbį. Tikslas – įrodyti, kad nė vienas neturi ko slėpti. Tačiau argi taip būna?.. Ir ar tikrai norėtumėte viską sužinoti apie savo antrąją pusę? O gal vis dėlto geriau kai ką pasilikti tik sau? Režisierius siūlo abi galimybes, o jums tiesiog reikia pasirinkti, kuri leidžia gyventi ramiau. Prisipažinkite, juk ne viena(-s) iš mūsų bent kartą slapčia yra patikrinusi(-ęs) partnerio elektorininį paštą ar telefoną.

4 „Raudonas vėžlys“ (režisierius – Michael'is Dudok'as de Wit'as)

Ši juosta nominuota „Oskaro“ apdovanojimui kaip geriausias animacinis 2016-ųjų filmas. Daniel'io Defoe romano „Robinzonas Kruzas“ istoriją primenančiame pasakojime žmogus susiduria su gaivališka gamta, yra supamas tykios paslaptingos atmosferos. Tai vienas iš retų filmų, kuris nukels jus į kitą pasaulį ir nereikalaus sutelkti dėmesio į personažų vystimąsi ar dialogus, nes pastarųjų filme visiškai nėra. Meditatyvus filmo stilius priverčia susimąstyti apie svarbiausius gyvenimo klausimus: santykių svarbą, kito priėmimą, gebėjimą gyventi kartu paminant savo ambicijas, nes gamtos masteliais jos atrodo labai menkos.

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Raudonas vėžlys“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Šis filmas – ne tik suaugusiesiems, jis puikiai tinka ir vaikams.

5 „Amerikietiška pastoralė“ (režisierius – Ewan'as McGregor'as)

Ewan'as McGregor'as debiutuoja kaip režisierius. Ir pasirinko jis ekranizuoti Pulicerio premija apdovanotą ne paties lengviausio Amerikos rašytojo Philip'o Roth'o romaną „Amerikietiška pastoralė“. Filmo veiksmas vyksta pokario Amerikoje. Pagrindinis herojus Seimuras susikūręs nuostabų gyvenimą: vedęs Naujojo Džersio grožio karalienę, perėmęs tėvo verslą, susilaukęs dukters. Gyvenimas, regis, – kaip iš atviruko...

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Amerikietiska pastoralė“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Prasidėjus studentų sukilimams prieš Vietnamo karą, protestams prieš rasinę nelygybę, Seimuro duktė prisijungia prie protestuotojų. Viena iš versijų – merginos maištas prieš sistemą yra ir maištas prieš idealius ir gražius tėvus. Visos(-i) buvome paaugliais arba jau turime paauglius vaikus, tad McGregor'ui neblogai pavyksta perteikti sudėtingus tėvų ir bręstančių vaikų santykius. Šeimos tragedija tampa ir visos tautos vertybių kvestionavimu, juk šeima yra visuomenės mikrokosmosas.

6 „Užtvanka“ (režisierė – Laura Schroeder)

Režisierės iš Liuksemburgo filmas įtrauktas į viena drąsiausių Berlyno kino festivalio programų laikomą „Forum“. „Užtvankoje“ vaidina Isabelle Huppert ir jos dukra Lolita Chammah. Jos įkūniją motiną ir dukrą, tad istoriją tai daro dar įdomesnę. Pasakojama apie tai, kai Ketrina (Chammah) po dešimties metų pasirodo ant motinos (Huppert) namų slenksčio, mat ši augina Ketrinos dukterį Albą.

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Uztvanka“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Šioje istorijoje apie Ketrinos bandymą vėl prisijaukinti dukterį atsiskleis visų trijų personažių užspaustos nuoskaudos, frustracijos.
Tai labai subtili drama, puikūs Isabelle's Huppert ir Lolita'os Chammah vaidmenys. Pastaroji iš motinos paveldėjo visas geriausias savybes: ir grožį, ir stiprų charakterį, ji atsiskleidžia ir kaip profesionali aktorė. Beje, nepraleiskite ir festivalio atidarymo filmo „Ji“, kuriame pagrindinį vaidmenį kuria taip pat I. Huppert, – kalbama, kad už jį aktorė pagaliau turėtų gauti „Oskarą“.

7 „Sieranevada“ (režisierius – Cristi Puiu)

Rumunų Naujosios bangos pradininkas Cristi Puiu grįžta su nepaprastai originaliu ir šmaikščiu filmu, praėjusiais metais jis buvo įtrauktas į pagrindinę Kanų konkursinę programą. Dažnam rumunų Naujoji banga asocijuojasi su niūriu, realistiniu ir lėtu kinu, o šis filmas visiškai kitoks. Ir, nors trunka tris valandas, jos prabėgs nepastebimai.

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Sieranevada“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Beveik visas veiksmas vyksta bute, kuriame susibūrusi didelė šeima mini mirusio tėvo ketvirtines. Režisierius stebi komiškų ir dramatiškų situacijų kupiną mikrokosmosą: kiekvienas šeimos narys tiki tik sava tiesa, pvz., komunistė močiutė savo aštriu liežuviu gali pravirkdyti ne vieną giminės narį...

Viskas taip natūralu, artima ir komiška, kad ne viena(-s) prisiminsite, kaip kartais giminės susibūrimas tampa tikru galvos skausmu.

8 „Paskutinė šeima“ (režisierius – Jan'as P. Matuszyński'is)

Jauno lenkų režisieriaus nepaprastai brandus debiutinis pilnametražis filmas. Gdynės kino festivalyje jis tapo favoritu: pagrindinį prizą skyrė ne tik žiuri, jį geriausiu išrinko ir žiūrovai.

8 „Kino pavasario“ filmai, kuriuos verta pamatyti
Filmo „Paskutinė šeima“ kadras
© Organizatorių nuotr.

Pasakojama apie garsų lenkų dailininką, fotografą, skulptorių Zdzisław'ą Beksiński'į, jo sūnų Tomek'ą, žmoną Zofia'ą ir kartu gyvenančias vyro bei žmonos motinas. Vaizduojama keliasdešimt šeimos gyvenimo metų, tad kamera nelenda herojams į akis, jie stebimi išlaikant distanciją. Taip išvengiama perdėto dramatizmo, žiūrovui nesiekiama prikišti emocijų ir kartu leidžiama įsijausti į herojų gyvenimą – pamatyti visą jo siaubą, kančias, absurdą, kūrybiškumą ir meilę. Jei perskaitysite dailininko biografiją, žinosite, kuo baigsis filmas. Jame daug mirties, tačiau režisierius tikrai nenori tapyti beviltiško šeimos portreto ar banaliai teigti, kad visi mirsime. J. P. Matuszyński'iui veikiau svarbu suvokti, kad mirtis yra neišvengiama, kad reikia išmokti ją ir baimę prisijaukinti bei vis tiek gyventi toliau.

Tai filmas, po kurio ne iškart norėsis kalbėti, galbūt bus net sunku suformuluoti mintis. Tam prireiks laiko.“

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Eugenijus Chrebtovas G.Verdi operų vaidmenis tobulino Milane

Operos baritonas Eugenijus Chrebtovas rugpjūtį su LNOBT paramos fondo „Orfėjaus lyra“ parama savaitę stažavosi Milane, kur turėjo galimybę padirbėti su žymiu vokalo pedagogu Massimiliano Bullo.

53–asis Valstybinio jaunimo teatro sezonas: atverti žmogų

53-ojo Valstybinio jaunimo teatro sezono pirmoji premjera - instaliacijų spektaklis šeimai „Apie baimes“. Artėjant premjerai, spaudos konferencijoje ją pristatė režisierė Olga Lapina, dailininkė Renata Valčik ir teatro vadovas Audronis Liuga.

„Sirenos“ kviečia kalbėti(s) ne komentaruose

Šiemet Vilniaus tarptautiniam teatro festivaliui „Sirenos“, deja, ir vėl tenka susidurti su menininko ir valdžios nesutarimais.

Dokumentikos festivalį atidarys filmas apie armėnų kino genijų

Jau šį ketvirtadienį, rugsėjo 21 d., „Skalvijos“ kino centre įvyks Tarptautinio Vilniaus dokumentinio filmų festivalio atidarymas.

Merūnas Vitulskis: senieji draugai tarsi savaime išnyra tuomet, kai tau sunkiausia

Giacomo Puccini opera „Bohema“ pasakoja apie draugystę ir pasiaukojimą. Ką tai reiškia, puikiai supranta tenoras Merūnas Vitulskis, šeštadienį, rugsėjo 23 dieną, šioje operoje atliksiantis Rudolfo partiją.

4 priežastys apsilankyti operoje „Kapulečiai ir Montekiai“

Jas vardija operos solistės Milda Tubelytė ir Viktorija Miškūnaitė – pagrindinių Romeo ir Džuljetos vaidmenų atlikėjos. Vincenzo Bellini opera „Kapulečiai ir Montekiai“ Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras šiandien pradeda naują spektaklių sezoną.

R. Šilinio filmų retrospektyva žiūrovams žada atradimų

Kartais kino festivalių pristatomos retrospektyvos tampa nauja pažintimi ne tik žiūrovams, bet ir patiems festivalių programų sudarytojams. Taip nutiko ir Vilniaus dokumentinių filmų festivalio organizatoriams, kurie ėmėsi rengti jubiliejinę dokumentininko Rimtauto Šilinio (g. 1937 m.) filmų retrospektyvą.

Kino ir teatro uraganai – Macaigne‘as ir Mundruczó – atvyksta į Vilnių

Nesustabdomam įniršiui, desperatiškam klyksmui besikeičiant vietomis su poetine tyla ir pauzėmis iškalbinga sumaištimi, nuskambės finaliniai šiemetinio festivalio „Sirenos“ akordai: spalio 12, 13 dienomis aidės prancūziškai brutalios grožio paieškos Vincento Macaigne‘o spektaklyje „Troškimas (en manque)“, o spalio 13 d. smilkiniuose nerimu spingsės vengriškoji „Gyvenimo imitacija“, režisuota Kornélio Mundruczó.

Augalinio maisto festivalis Kaune vilios maisto naujienomis ir nuolaidomis

Veganiški patiekalai ir pusfabrikačiai, neįprasti maisto produktai, receptų knygos, natūrali kosmetika ir sveikatingumui skirti gaminiai – tai tik dalis gėrybių, kurių bus galima įsigyti šį šeštadienį Kaune rengiamame augalinio maisto festivalyje „Vegfest LT Kaunas“.

Menininkų pora: kurti iš stiklo – tarsi groti keturiomis ar šešiomis rankomis

Stiklo menininkų Indrės Stulgaitės-Kriukienės ir Remigijaus Kriuko kelias į Senąjį arsenalą - Taikomosios dailės ir dizaino muziejų Vilniuje, buvo ilgas – per Suomiją, Ukrainą, Rusiją ir Šiaurės Bohemijos muziejų Čekijoje.