70-metį sutinkantis baritonas E. Vasilevskis: viskas būtų gerai, jeigu ne... Figaro

Gražų jubiliejų šiomis dienomis švęsiantis operos solistas Eugenijus Vasilevskis per 33 darbo metus Lietuvos operos ir baleto teatre sukūrė daugybę išskirtinių ir publikos dėmesį bei simpatijas pelniusių pagrindinių baritono vaidmenų.
© ELTA / G. Savicko nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Iki šiol operos gerbėjai prisimena Skarpiją, Makbetą, Nabuką, Amonasrą, Oneginą, Udrį, Žermoną ir daugelį kitų vaidmenų, kuriuos garsiajam baritonui ypač malonūs. Visi jie liko praeityje, tik štai vienas - Figaro iš „Sevilijos kirpėjo“ - neduoda ramybės. „Mano darbo knygelėje yra unikalus įrašas: Darbovietė - Operos ir baleto teatras. Statybininkas. Solistas. Mat buvau priimtas statybininko darbui, nes reikėjo iš kažko gyventi, Vilniuje neturėjau jokių giminių. O vėliau jau pervestas į solistus. Taigi, galima sakyti, kad pats sau teatrą pasistačiau“, - jubiliejaus išvakarėse interviu naujienų agentūrai ELTA sakė E.Vasilevskis.

Išdainavote bene visas įspūdingiausias dramatinio baritono partijas, jūsų sukurtais personažais žavėjosi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Ispanijos, Vokietijos, Olandijos, Lenkijos ir kitų šalių publika. Esate apdovanotas ne tik jos dėmesiu, bet ir Operos bičiulių prizu „Kipras“, LDK Gedimino ordinu Karininko kryžiumi (1998), Pranciškaus Skorinos medaliu (2014). O dabar jūsų kaimynai sako, kad bute - išskirtinė tyla. Nebedainuojate?

Nebedainuoju. Ir fortepijoną neseniai išvežiau. Kad gerai dainuotum, reikia treniruotis, atlikti pratimus, palaikyti formą. Ir dainuoti tik labai gerai. Aš pensininkauju „pilna koja“ - žvejoju, grybauju. O bute išskirtinė tyla dėl to, kad gyvenu vienas - po trisdešimt bendro gyvenimo metų išsiskyrėme su žmona Žaneta, bet iki šiol draugiškai bendraujame

Eugenijus Vasilevskis ir koncertmeisterė Žaneta Noreikienė.
Eugenijus Vasilevskis ir koncertmeisterė Žaneta Noreikienė.
© Asmeninio albumo nuotr.

Tai negi vienas sutiksite tokį gražų savo jubiliejų?

Nors esu vienas, bet ne vienišas. Iš pirmos santuokos, trukusios dešimt labai gražių metų, turiu dukrą Marijaną, sūnų Aleksandrą, taip pat nedaug, bet tikrų draugų.

Jūs - baltarusis, šešiasdešimtųjų pradžioje į Klaipėdą iš Vitebsko srities atvykote turėdamas... dailidės diplomą ir garsėjote savo „auksinėmis rankomis“, galėjusiomis bet ką sukurti iš raudonmedžio. Kaip atsitiko, kad likimas jus nukreipė į kelią, vedusį scenos link.

Nuo mažumės labai norėjau dainuoti. Tą ir darydavau, kur tik pasitaikydavo proga. Dažniausiai diendaržyje, malkas kapodamas - augau Baltarusijos kaime gausioje, šešių vaikų, šeimoje, tad darbų būdavo per akis. Man labai patiko Borisas Godunovas. Mojuoju kirviu ir įsivaizduoju esąs didžiavyris. Nieko aplink nematau... Tik girdžiu tėvo balsą. „Vaike, - sako, - kaimas juokiasi, ko tu čia kaip smaugiamas rėkauji...“ Į Klaipėdą atvykau pas gimines, nemokėdamas lietuvių kalbos, nusiteikęs gyventi iš amato, net nesvajodamas lipti ant scenos. Padainuodavau draugų ratelyje, klubuose, su Nele Paltiniene „Kopų balsuose“. Tuo metu Klaipėdos liaudies opera statė Sergejaus Rachmaninovo operą „Aleko“, kurioje aš, tik dailidės mokslus baigęs 19-metis baritonas, atlikau vieną sudėtingiausių vokalinių partijų.

Iki Lietuvos didžiosios scenos dar buvo ilgas dešimtmetis...

Taip. Tai atsitiko 1978 metais, kai Operos ir baleto teatre Vilniuje Vytauto Klovos operoje „Pilėnai“ dainavau Udrį. Tuo pačiu metu mokiausi Lietuvos muzikos akademijoje Jono Stasiūno klasėje. Buvo labai sunku, nes dainavau pirmąją savo partiją lietuvių kalba. Po to buvo Figaro Džoakino Rosinio operoje „Sevilijos kirpėjas“, Žermondas, Jago - Džiuzepės Verdi operose „Traviata“, „Otelas“... Mano kūrybinėje biografijoje būta daug scenos partnerių - juk sukūriau visą galeriją baritono vaidmenų. Daug gastroliavau užsienyje. Vokietijoje iš eilės teko dainuoti Nabuką net 22 spektakliuose. Beje, mano darbo knygelėje yra unikalus įrašas: Darbovietė - Operos ir baleto teatras. Statybininkas. Solistas. Mat buvau priimtas statybininko darbui, nes reikėjo iš kažko gyventi, Vilniuje neturėjau jokių giminių. O vėliau jau pervestas į solistus. Taigi, galima sakyti, kad pats sau teatrą pasistačiau.

1998 metais Prezidentas Valdas Adamkus (d) operos solistui Eugenijui Vasilevskiui įteikė LDK Gedimino ordino Karininko kryžių.
1998 metais Prezidentas Valdas Adamkus (d) operos solistui Eugenijui Vasilevskiui įteikė LDK Gedimino ordino Karininko kryžių.
© Asmeninio albumo nuotr.

Ar jūsų karjerai nepakenkė faktas, kad teatro vadovo žmona Žaneta Noreikienė tapo jūsų sutuoktine, beje, taip niekada ir nepakeitusi savo pavardės.

Ne. Šviesaus atminimo Virgilijus Noreika buvo labai tolerantiškas žmogus, daug su juo dainavome scenoje. Jokios neigiamos reakcijos iš jo nesulaukiau. Labai sutariau su jų dukra Rasa, su kuria ir dabar palaikome ryšius.

Personažai scenoje ir myli, ir keršija, ir miršta, ir vėl atgimsta. Ar būdavo, kad reikia mylėti scenos partnerę, o širdis nelinksta nors pasiusk?

Buvo kitaip. „Pilėnuose“ Mirta, mano mylimoji, - Nijolė Ambrazaitytė. Aš turiu ją stipriai apkabinti, juk labai myliu, o Nijolė stumia, tyliai šnabžda: „taip negalima“ „taip juk negalima“... Et, scenoje meilė - tenorams, o baritonams dažniausiai kiti vaidmenys.

Sakėt, neblogas būtų gyvenimas, jei ne tas Figaro naktimis...

Lyg sugedusi plokštelė sukasi vienas ir tas pats sapnas: „Sevilijos kirpėjas“, uvertiūra, o aš dar be grimo, labai skubu, drabužius ant savęs traukiu, nesiseka, kažkas plyšta... Atsibundu visas šlapias.

Dž.Verdi opera „Aida“: Aida - Irena Milkevičiūtė, Amonasro - Eugenijus Vasilevskis.
Dž.Verdi opera „Aida“: Aida - Irena Milkevičiūtė, Amonasro - Eugenijus Vasilevskis.
© Asmeninio albumo nuotr.

Gal tai anų laikų prisiminimas?

Ne, taip niekada nėra buvę. Tik kartą „Bohemos“ metu plyšo kelnės, nuo pilvo iki nugaros, šalta pasidarė, bet, dėkuidie, buvau su lietpalčiu.

Koks vaidmuo jums brangiausias?

Visi, kurie buvo. Juk į kiekvieną įdėjau labai daug savęs. Jeigu klaidelę kokią padarydavau, tai ji gręždavo mane dieną, naktį. Gera buvo dainuoti su Irena Milkevičiūte, Vaclovu Daunoru... Deja, teko dirbti ir su tokiais scenos partneriais, apie kuriuos net nenoriu kalbėti. Nes jie tiesiog negražiai elgdavosi, kišdavo „pagalius į ratus“ tiesiog spektaklio metu. O juk scenoje turi būti labai didelis susiklausymas. Kai kurių skaudžių dalykų negaliu užmiršti iki šiol, nors šiaip esu atlaidus žmogus.

Ko sau palinkėtumėte gimtadienio proga?

Sveikatos.

To jums linkime ir mes.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Operos psichoterapija: siūlome išbandyti

Ekskursija po Vilnių istoriniais operos keliais, susitikimai su solistais, būsimų premjerų ir gastrolių pristatymai – visa tai gegužės 4-13 dienomis vilniečių lauks Europos operos dienų nemokamų renginių programoje.

MO muziejus paskelbė atidarymo datą

Šiandien MO muziejus atskleidė, kad naujasis modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus atsidarys šių metų spalio 18 dieną, o atidarymo programa kvies visus vienytis ir kurti muziejų drauge.

Kokia žada būti „Karmen“ naujokės Mikaela?

Gegužės 3 d. Georges Bizet operoje „Karmen“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutuos nauja Mikaela – šių metų operos solistų stažuotojų programos dalyvė Simona Liamo.

Vilniaus mažajame teatre kurianti režisierė: šiuo spektakliu norisi suprasti šalia esančių žmonių vertingumą

Vilniaus mažasis teatras rengiasi dar vienai sezono premjerai „Manno laimė“ pagal Thomo Manno noveles. Tai bus spektaklis pagal vokiečių rašytojo ir kritiko, Nobelio literatūros premijos laureato Thomo Manno noveles.

50-metį minintis aktorius Juozas Gaižauskas: dovanas dalinsiu aš

„Aš esu laimingas tada, kai darau tai, kas man patinka: dirbu, kuriu, įgyvendinu savo sumanymus, kai pildosi mano svajonės“, - sako aktorius Juozas Gaižauskas.

Kino klasikos vakaruose – Johno Cassaveteso „komedija apie gyvenimą, mirtį ir laisvę“

Kino klasika tebėra aktuali šių dienų žiūrovams. Tai patvirtina „Skalvijos“ kino centras, sekmadienio vakarais rengiantis kino klasikos seansus.

Gegužę Vilniuje – Estijos nacionalinės operos gastrolės

Svečiai iš Talino lietuvius nutarė pradžiuginti Richardo Wagnerio opera „Tanhoizeris“, žymiausiu estų nacionaliniu baletu „Goblinas“ ir šiuolaikinio šokio pastatymu „Geismų tramvajus“.

Mados vakarėlyje linksminosi pavasariškai pasipuošusios viešnios

Mada besidominčios tinklaraštininkės ir influencerės apžiūrėjo su žymiąja Cindy Crawford bendradarbiaujančio prekių ženklo naujojo sezono kolekciją.

70-metį sutinkantis baritonas E. Vasilevskis: viskas būtų gerai, jeigu ne... Figaro

Gražų jubiliejų šiomis dienomis švęsiantis operos solistas Eugenijus Vasilevskis per 33 darbo metus Lietuvos operos ir baleto teatre sukūrė daugybę išskirtinių ir publikos dėmesį bei simpatijas pelniusių pagrindinių baritono vaidmenų.

Baigėsi pirmasis tarptautinis Kanų festivalis, skirtas pagerbti serialų aktoriams bei kūrėjams (FOTO)

Pirmą kartą Kanuose vykęs festivalis „Canneseries“ subūrė serialų aktorius bei kūrybines komandas iš viso pasaulio.