Laukia sudėtingas pokalbis? Pasiruoškite jam iš anksto

 (4)
Gyvenime neišvengiamai susiduriame su mažiau ar daugiau streso sukeliančiais pokalbiais: interviu dėl darbo, pasiaiškinimai mokyklos direktorei dėl vaiko elgesio, diskusijos su bendradarbiais, ginant savo idėjas ar pranešant prastas naujienas. Dažnai žmonės turi skirtingas nuomones ir požiūrį į sprendžiamus klausimus, tad tik nuo dialogo dalyvių priklauso, sudėtingas pokalbis virs beprasmiu ginču ar argumentuota diskusija.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nerimas tokiose situacijose būna susijęs su susirūpinimu pradėti jautrią temą, nepatogumu nustatant elgesio ribas ar nerimu dėl žmogaus reakcijos. Bijome, kad pokalbis pasibaigs ginču ar konfliktu. Nors natūraliai tokių pokalbių bandome išvengti rašydami laiškus ar vis nukeldami pokalbio datą, dėl to problema neišnyks, o įtampa potencialiai tik augs, keldama jums vis didesnį stresą.

Planavimas ir pasirengimas pokalbiui gali padėti išlikti ramiu ir objektyviu jo metu, tad labiau tikėtina, jog jis bus sėkmingas ir duos kažkokios naudos.

Dėl susitikimo susitarkite su savo pokalbio partneriu. Raskite vietą, kur būtų pakankamai vietos pokalbio dalyvių asmeninei erdvei ir jie puikiai vienas kitą matytų, galėtų susėsti ar stovėti viename akių lygyje. Be to, blausioje ar tamsioje aplinkoje vykstantys pokalbiai retai pasibaigia sėkmingai.

Kai kitas žmogus kalba, įdėmiai ir sąmoningai jo klausykite, vietoje to, jog mintyse regztumėte naujus argumentus. Dialogas gali vykti tik abiems pusėms išklausius viena kitą, tad svarbu susikoncentruoti ne į save, bet į pokalbį ir jo eigą.

Sudėtingo pokalbio pradžią geriausia susiplanuoti ir pasirašyti iš anksto. Formuluokite mandagius išsireiškimus, pavyzdžiui: Norėčiau pasikalbėti su jumis apie… arba Mums tikrai reikia pasikalbėti apie... Niekada nenaudinga kaupti nusivylimą, pyktį ar apmaudą kurį laiką, o vėliau visą jį išlieti žmogui per vieną pokalbį. Dėl to, jeigu tik įmanoma, stenkitės sudėtingas problemas spręsti joms iškilus arba netrukus po to. Jeigu nuoskaudos kaupėsi ilgą laiką, išsakykite jas palaipsniui.

Pagrindinės taisyklės, kurių turėtumėte laikytis pokalbio metu:

1. Su pašnekovu likite maždaug tame pačiame akių lygyje. Kitaip tariant, visi pokalbio dalyviai turėtų sėdėti arba stovėti.

2. Kalbėdami žiūrėkite tam žmogui į akis.

3. Kalbėkite kiek įmanoma dalykiškiau ir ramiau. Tai padidina tikimybę, kad pašnekovas jus išklausys ir išgirs žodžius, bet ne emocijas.

4. Susitikimo metu venkite rodyti pirštais ar kaltinti nuolat nukreipdami žvilgsnį į vieną žmogų.

5. Nekartokite dažnai žmogaus vardo, negrasinkite, nerėkite, nebandykite prakeikti ar sužlugdyti. Kai taip elgiatės, žmogus užfiksuoja tik jūsų pyktį ir įžvelgia ataką, bet negirdi, ką jūs sakote. Tik pagarbus bendravimas veda į sveiką ir naudą teikiančią komunikaciją.

6. Apibūdindami savo problemas, būkite kiek įmanoma detalesni ir naudokite pavyzdžius.

7. Venkite žodžių: visada, niekada, viskas, niekas. Jie gali išreikšti jūsų nusivylimą, bet pašnekovui neleis suprasti, kada būtent jis pasielgė netinkamai ir ką savo elgesyje turėtų pakeisti.

8. Nepertraukinėkite. Kai kitas žmogus kalba, įdėmiai ir sąmoningai jo klausykite, vietoje to, jog mintyse regztumėte naujus argumentus. Dialogas gali vykti tik abiems pusėms išklausius viena kitą, tad svarbu susikoncentruoti ne į save, bet į pokalbį ir jo eigą.

9. Įsitikinkite, kad supratote viską, apie ką kalba jūsų pokalbio kolega. Nebijokite perklausti ar pasitikslinti infromaciją.

10. Prisiimkite atsakomybę vietoje to, kad dėl visko kaltintumėte kitus. Išlikite sąžiningi ir nemanipuliuokite kitais žmonėmis. Mokėkite pripažinti klydę, jeigu taip nutiko.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Apie mane

Kuo paprastesnis gyvenimas – tuo didesnė laimė? (4)

Didelis pažangumas ne visada yra laimės pranašas gyvenime, sako mokslininkai. Tai kas tuomet garantuoja laimę ir kelia nuotaiką? Ogi tokie paprasti ir visiems prieinami dalykai kaip saulė. Moksliškai įrodyta, kad pavasarį daugeliui žmonių gyvenimas pradeda atrodyti gražesnis.

Dietologė pataria: kaip atsikratyti svorio negrįžtamai? (25)

Atėjus naujiems metams pirmą darbo knygos puslapį skiriame iššūkiams, kardinaliems pokyčiams, kilniems pažadams. Kone kiekviena moteris svajoja numesti bent keletą kilogramų ir tam pasitelkia pačius įvairiausius būdus – dietas, sportą, preparatus.

9 grėsmės laimingai santuokai, o mes joms neteikiame reikšmės... (7)

Nenumokite ranka į šias grėsmes, geriau išanalizuoti situaciją.

Vanduo su citrina rytais: kuo tai naudinga? (6)

Daugelis žmonių vos atsibudę išgeria puodelį kavos. Tačiau mažai kas žino, kaip naudinga rytais išgerti šilto vandens su citrina.

Joga, kalanetika, pilatesas: kaip išsirinkti sau tinkamiausią užsiėmimą?

Visą dieną praleidus prie kompiuterio biurą paliekame pavargę nuo streso, išalkę, prastos nuotaikos, tačiau fiziškai neišsikrovę. Sportuojant ilsisi protas, gerėja nuotaika, gražėja kūno linijos, tad vakarus vis daugiau žmonių nusprendžia leisti sporto salėje ar grupiniuose užsiėmimuose.

14 įpročių, kurie itin patinka aplinkiniams (2)

Kodėl kai kurie žmonės patinka visiems, nors visiškai nesistengia niekam įtikti? O kitiems, nepaisant didelių pastangų, taip ir nepavyksta pelnyti aplinkinių prielankumo?

Emocinį smurtą patiriame ne tik mokykloje, bet ir darbe: kaip elgtis? (40)

Nuolat girdime, jog patyčios mokyklose plinta nesustabdomais mastais – vaikai darosi vis drąsesni, įžūlesni ir piktybiški bendraamžių atžvilgiu. Po kurio laiko sudėtingame psichologiniame klimate subrendę vaikai užima darbo vietas organizacijose, kartu atsinešdami sudėtingą bendravimo kultūrą.

Perskaitykite – tai padės suprasti, kiek gripas yra pavojingas iš tikrųjų (7)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras skelbia, jog sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis Lietuvoje sparčiai didėja. Didelį nerimą visuomenėje pasėjo pirmosios gripo aukos.

Pervargimo požymiai – kada privalome sustoti ir atsigręžti į save (24)

Mūsų mintys nuolat užimtos „degančiais“ terminais, stresą keliančiais susitikimais ir kasdieniu bėgimu. Dirbame iki vėlumos, aukojame savaitgalius ir atostogas, kad pasiektume dar geresnių rezultatų, tačiau visiškai pamirštame save.

Artėjantį širdies smūgį išduoda šie simptomai (60)

Ar žinote, kas yra pagrindinė ankstyvos mirties priežastis šių laikų pasaulyje? Tai širdies smūgis. Įtemptas gyvenimo būdas, įprotis valgyti nesveiką maistą, amžinas neišsimiegojimas… Mes patys labai stipriai prisidedame prie šio negalavimo vystymosi, kuris su kiekvienais metais darosi vis pavojingesnis.