Kankina nemiga? Štai 5 priežastys, kodėl neišsimiegate

 (4)
Jei bent dvi dienas iš eilės negalėjote išsimiegoti, suprantate, kokia erzinanti ir trukdanti gyventi gali būti nemiga. Neišsimiegojusiam žmogui žymiai sunkiau susikaupti, išlaikyti dėmesį ar mąstyti. Ką jau kalbėti apie paraudusias ir pajuodusias akis ar sunkius rytus, kai užmigti pavyksta tik visą naktį prasivarčius lovoje. Ar galima viso to išvengti? Žinoma, ir net be medikamentų pagalbos.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Žmonės išbando įvairiausius būdus, kurių pagalba galėtų užmigti. Vieni geria valerijono šaknų ar ramunėlių arbatas, kiti virina pieną ar dėlioja levandų šakeles ant pagalvės. Yra ir daug elgesio pratimų, kaip galėtume prisivilioti miegą – skaičiuojant įkvėpimus, progresyviai atpalaiduojant raumenis, medituojant ar klausantis meditacinio įrašo. Galų gale, jeigu kitos priemonės nepadeda, išgerti medikamentų. Tačiau kartais galime persistengti, apkrauti save papildomomis miego priemonėmis ir joms neveikiant organizmui sukelti dar daugiau streso. O būtent dėl jo dažnai ir aplanko nemiga.

Jei nė vienas iš anksčiau išvardintų būdų jums nesuveikė, nenusiminkite. Pateikiame jums penkias priežastis, kodėl jus kankina nemiga:

Per daug apie tai galvojate. Kai einame miegoti, mažiausiai turėtume apkrauti savo mintis. Jeigu svarstome apie keletą užmigti padedančių variantų ir pradedame iš jų rinktis, užkrauname protą nereikalingas sprendimais, kurie dar labiau išvaiko mūsų miegą. „Ar turėčiau keltis išgerti arbatos? O gal geriau įsijungti ausinuką su meditacinėmis melodijomis? Gal jau pats laikas išgerti vaistų?“, – vidinis sąmyšis, kurį sukelsime mintyse, mūsų tikrai nenuramins ir dar labiau atitolins miegą.

Nerimas dėl „priemonių veikimo“. Kai nusprendžiame išbandyti bet kokį papildomą būdą miegui pagerinti, jaučiame nerimą dėl jo veikimo. Įsivaizduojame, kad tik jo dėka galime užmigti ir pradedame nerimauti, jeigu jis neveikia. Net jausdami mieguistumą nerimaujame, kad jis per greit nustos veikti. Bet koks nesuveikęs metodas gali sukelti nusivylimą ir dar labiau pabloginti miego kokybę.

Pastangos nuveja miegą. Kai tampame priklausomi nuo triukų užmigti, pabrėžiame pastangą: „Turiu kažką daryti, kitaip tikrai neužmigsiu“. Nors daugumai dalykų gyvenime galime taikyti taisyklę, jog daugiau pastangų veda prie geresnių rezultatų, miegas yra išimtis. Tai nieko nedarymo zona ir mes turime į ją įžengti išjungę protą bei mintis. Leiskite joms pailsėti.

Prieštaringos miego asociacijos. Nuoseklumas veda prie geresnės miego kokybės, nes smegenims ir kūnui tam tikras paros laikas tampa signalu, jog einama ilsėtis. Taip pat, kaip ir tam tikri ritualai prieš miegą, kurie leidžia organizmui suprasti apie poilsį. Vaikams tai yra pasakos prieš miegą, o suaugusiems gali būti arbatos puodelis, keli knygos puslapiai ar meditacijos pratimai. Tuo tarpu nereguliarus miegas, nepastovi dienotvarkė ar veikla išbalansuoja iki tol buvusią rutiną ir įneša sumaišties, kuri trukdo greit užmigti.

Iššūkis prabudus. Dažnai žmonėms nėra sunku užmigti vakare, turint savo nusistovėjusius ritualus, tačiau prabudus viduryje nakties ar paryčiais tampa nebeįmanoma vėl užmigti. Taip yra todėl, kad mūsų smegenys reikalauja miego pagalbos, kurią visada gauna – televizoriaus, knygos, muzikos ar kt. Net įsijungę šviesą, skaitydami knygą ar žiūrėdami televizorių užmigsite greičiau nei vartydamiesi lovoje tamsoje, mat smegenys tai priims kaip ženklą, jog ruošiatės vėl miegoti.

Taigi, atsižvelgę į priežastis stenkitės eiti miegoti ir kelkitės tuo pačiu metu, atsigulkite į lovą tik pasiruošę miegui ir venkite kitų veiklų lovoje, prabudę naktį neužverskite savo proto klausimais ar sudėtingomis mintimis. Taip pat mažinkite arba išvis nemiegokite dieną, jeigu negalite užmigti naktį, gerai išvėdinkite patalpą, pasirūpinkite minkštu čiužiniu ir kitomis detalėmis, kurios jums asocijuojasi su miego ritualu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Apie mane

Kuo paprastesnis gyvenimas – tuo didesnė laimė? (4)

Didelis pažangumas ne visada yra laimės pranašas gyvenime, sako mokslininkai. Tai kas tuomet garantuoja laimę ir kelia nuotaiką? Ogi tokie paprasti ir visiems prieinami dalykai kaip saulė. Moksliškai įrodyta, kad pavasarį daugeliui žmonių gyvenimas pradeda atrodyti gražesnis.

Dietologė pataria: kaip atsikratyti svorio negrįžtamai? (25)

Atėjus naujiems metams pirmą darbo knygos puslapį skiriame iššūkiams, kardinaliems pokyčiams, kilniems pažadams. Kone kiekviena moteris svajoja numesti bent keletą kilogramų ir tam pasitelkia pačius įvairiausius būdus – dietas, sportą, preparatus.

9 grėsmės laimingai santuokai, o mes joms neteikiame reikšmės... (7)

Nenumokite ranka į šias grėsmes, geriau išanalizuoti situaciją.

Vanduo su citrina rytais: kuo tai naudinga? (6)

Daugelis žmonių vos atsibudę išgeria puodelį kavos. Tačiau mažai kas žino, kaip naudinga rytais išgerti šilto vandens su citrina.

Joga, kalanetika, pilatesas: kaip išsirinkti sau tinkamiausią užsiėmimą?

Visą dieną praleidus prie kompiuterio biurą paliekame pavargę nuo streso, išalkę, prastos nuotaikos, tačiau fiziškai neišsikrovę. Sportuojant ilsisi protas, gerėja nuotaika, gražėja kūno linijos, tad vakarus vis daugiau žmonių nusprendžia leisti sporto salėje ar grupiniuose užsiėmimuose.

14 įpročių, kurie itin patinka aplinkiniams (2)

Kodėl kai kurie žmonės patinka visiems, nors visiškai nesistengia niekam įtikti? O kitiems, nepaisant didelių pastangų, taip ir nepavyksta pelnyti aplinkinių prielankumo?

Emocinį smurtą patiriame ne tik mokykloje, bet ir darbe: kaip elgtis? (40)

Nuolat girdime, jog patyčios mokyklose plinta nesustabdomais mastais – vaikai darosi vis drąsesni, įžūlesni ir piktybiški bendraamžių atžvilgiu. Po kurio laiko sudėtingame psichologiniame klimate subrendę vaikai užima darbo vietas organizacijose, kartu atsinešdami sudėtingą bendravimo kultūrą.

Perskaitykite – tai padės suprasti, kiek gripas yra pavojingas iš tikrųjų (7)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras skelbia, jog sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis Lietuvoje sparčiai didėja. Didelį nerimą visuomenėje pasėjo pirmosios gripo aukos.

Pervargimo požymiai – kada privalome sustoti ir atsigręžti į save (24)

Mūsų mintys nuolat užimtos „degančiais“ terminais, stresą keliančiais susitikimais ir kasdieniu bėgimu. Dirbame iki vėlumos, aukojame savaitgalius ir atostogas, kad pasiektume dar geresnių rezultatų, tačiau visiškai pamirštame save.

Artėjantį širdies smūgį išduoda šie simptomai (60)

Ar žinote, kas yra pagrindinė ankstyvos mirties priežastis šių laikų pasaulyje? Tai širdies smūgis. Įtemptas gyvenimo būdas, įprotis valgyti nesveiką maistą, amžinas neišsimiegojimas… Mes patys labai stipriai prisidedame prie šio negalavimo vystymosi, kuris su kiekvienais metais darosi vis pavojingesnis.